مقایسه تفاوت و ویژگی های نرم افزار پریمیر پرو و افکتر افکت کار دشواری است و به آسانی نمی توان گفت کدام نرم افزار بهتر از دیگری است. در مقایسه نرم افزار های پریمیر پرو و افتر افکت هر دو از برنامه های فوق العاده کمپانی ادوبی برای ساخت و ادیت فیلم هستند. بنابراین برای اینکه تفاوت بین premiere pro و after effects بشناسیم و بدانیم چه زمانی باید از کدام نرم افزار استفاده کنیم باید جزئیات و ویژگی های پریمیرو پرو و افتر افکت را مورد بررسی قرار دهیم.

شما می توانید از هر دو نرم افزار برای کارهای مختلف تولید ویدیو استفاده کنید، اما هر کدام از این دو شیوه ی استفاده مخصوص به خود را دارند بنابراین اگر شما مبتدی هستید ابتدا باید با تفاوت این دو برنامه آشنا شوید و بعد تصمیم بگیرید که کدام یک از این دو نرم افزار با توجه به نیازهای شما برایتان مناسب تر است.

پریمیرپرو بهتر است یا افتر افکت؟

هر کدام از این دو نرم افزارها در زمینه هایی نسبت به دیگری قوی تر می باشند. Premiere pro و after effects دو نرم افزار پرکاربرد در زمینه ی تولید ویدیو و فیلم هستند. Premiere pro یک برنامه تخصصی ویرایش ویدیو است و after effects یک ابزار ترکیبی است که برای جلوه های بصری و گرافیک پیشرفته استفاده می شود. هر کدام دارای شیوه استفاده ی مخصوص به خود هستند و هر کاربری متناسب با نیاز خود یکی از این دو را انتخاب می کند و این به نظر و نیاز شخصی شما بستگی دارد، گاهی شما با یک نرم افزار به خوبی آشنا هستید و نیازهای خودتان را رفع می کنید، پس ترجیح می دهید که بیشتر از این برنامه استفاده کنید.

اما بهتر است که در ابتدا در مورد مزایای هر دو نرم افزار بحث کنیم، تا بتوانید تصمیم بگیرید کدام یک برای شما مناسبتر است.

مقایسه نرم افزار های پریمیر پرو و افتر افکت

نرم افزار افتر افکت چیست و برای چه مواردی استفاده می شود؟

After effects در زمینه گرافیک های دیجیتال متحرک و ایجاد انیمیشن های ساده گرفته تا سکانس های گرافیکی پیچیده و پیشرفته و حتی گرافیک متحرک و انجام جلوه های ویژه، جلوه های متنی استفاده می شود. با توجه به ماهیت این ویژگی هایی که نام بردیم بیشتر کارهایی که افراد در after effects انجام می دهند، پس از تولید می باشد.

همچنین دارای فضای کاری غیر مخرب و غیر خطی است. یعنی اینکه شما هر گونه تغییری که در یک محتوا ایجاد می کنید، روی فایل منبع که در واقع همان فایل اصلی شماست تأثیر نمی گذارد، بنابراین می توانید بدون نگرانی در مورد خراب کردن محتوای فایل اصلی تغییرات را انجام دهید.

البته بدان معنا نیست که شما نمی توانید ویدیوها را ویرایش کنید، چون after effects دارای قابلیت ویرایش اولیه است. اما بسیاری هم این سیستم را کند می دانند چون نسبت به premiere pro فاقد ویژگی های جدول زمانی ساده ای است که در پریمیر پرو ارائه می دهد. به همین دلیل در این مورد استفاده از after effects در کنار premiere pro گردش تولید ویدیو را آسان تر میکند.

نرم افزار افتر افکت به شما کمک می کند تا ویدیوهای خلاقانه و بی نظیری درست کنید و بینندگان بیشتری را جذب کنید.

نرم افزار premiere pro

نرم افزار premiere pro چیست و برای چه مواردی استف اده می شود؟

Premiere pro یکی از پرکاربردترین نرم افزار ویرایش ویدیو است که به طور گسترده به عنوان یکی از بهترین ها محسوی می شود. دارای یک جدول زمانی ساده با چندین ویدیو و کانال های صوتی است، و مانند after effects، غیر خطی و غیر مخرب است.

Premiere pro ویرایش ویدیو را با عملکردهایی مانند برش و حذف قسمت های مختلف آسان می کند. شما می توانید جلوه های ویدیویی را با premiere pro اضافه کنید که این باعث می شود کار برای کسی که مبتدی است آسان شود. با این حال after effects ابزار بهتری برای انجام این کار می باشد، چون یادگیری premiere pro کمی زمان می برد، اما وقتی کار با آن را یاد بگیرید تعجب می کنید که چطور بدون آن زندگی می کردید.

به طور کلی نرم افزار پریمیرپرو مانند یک استودیو ساخت فیلم تمام ابزارهایی که برای تدوین ویدیو و صدا لازم می باشد را دارد.

۵ مورد  از کارایی که after effects بهتر از premiere pro انجام می دهد

۱ -after effects یکی از بهترین برنامه های موجود برای انیماتورها است. Rotoscoping با استفاده از After effects می تواند کارتون های واقعی بسازد. اما با Premiere pro نمی توانید این کار را انجام دهید.

۲ – فرض کنید که می خواهید جلوه های بصری مانند خطوط کلی، انفجار، ردیابی حرکت یا چیزی شبیه این موارد انجام دهیدafter effects در این موارد برنده است چون برای این نوع کار طراحی شده است. شما می توانید غیر ممکن را خلق کنید.

۳ – هم افتر افکت و هم پریمیرپرو می توانند پوشش ویدیویی خوب داشته باشند اما after effects به شما اجازه کار با ابزارهای بیشتری می دهد، در نتیجه کار با دقت و کنترل بیشتری انجام می شود در نتیجه کار شما ظاهر بهتری دارد.

۴ – می توانید هم در premiere pro وafter effects رنگ را تصحیح کنید.  اما این مورد یکی از ویژگی های اصلی در after effects بوده است. در حالی که premiere pro خیلی دیرتر اصلاح رنگ را معرفی کرد.

۵ – متحرک سازی متن در premiere pro نسبتأ ابتدایی است، در حالی که در after effects اینطور نیست و به شما آزادی برای متحرک سازی تک به تک یک قطعه متن را می دهد.

۵ مورد از کارایی که premiere pro بهتر از after effects انجام می دهد

۱ – آیا برای ویرایش ویدیو از premiere pro یا after effects استفاده می کنید؟ در premiere pro کل برنامه با در نظر گرفتن ویرایش ویدیو طراحی شده است. اگر می دانید برای ویرایش ویدیو چگونه از after effectsاستفاده کنید پس به راحتی می توانید به کار با premiere pro تسلط پیدا کنید. این خود به تنهایی یک دلیل قانع کننده برای یادگیری و نحوه ی استفاده ازpremiere pro است.

۲- انتخاب premiere pro بسیار ساده تر از after effects است. چون طراحی آسانتری برای درک دارد، بنابراین برای کسانی که مبتدی هستند انتخاب ایده الی محسوب می شود.

۳- رندر کردن ویدیو در premiere pro نسبت بهafter effects وقت کمتری می گیرد. به این دلیل که دیگرنیازی به پردازش افکت های فریم به فریم به صورت فشرده ندارد و هنگام ایجاد ویدیو به کار شما سرعت می بخشد.

۴- premiere pro دارای تغییرات اساسی در افکت ها، درجه بندی رنگ ها می باشد. اگر شما در درجه بندی رنگ ها یا جابجایی و تغییرات در صحنه ها مهارت کافی ندارید گزینه

۵- تغییر صدا درpremiere pro بسیار گسترده است و شما می توانید صدا را به طور مستقل در هر کانال کنترل کنید، افکت ها را اضافه کنید و خیلی موارد دیگر. افتر افکت در این موارد اصلا نمی تواند رقابتی با پریمیرپرو داشته باشد.

Premiere pro یا after effects کدام یک برای افراد مبتدی بهتر است؟

اگر به تازگی تولید ویدیو را شروع کرده اید ما به شما premiere pro  را پیشنهاد می دهیم. چون یک ابزار حرفه ای است که شما به عنوان یک مبتدی به راحتی می توانید کار با آن را به راحتی یاد بگیرید. می توانید اشتباه کنید میانبرها را پیدا کنید و به کار خودتان سرعت ببخشید. همچنین برای راحتی کار شما انجمن های پشتیبانی زیادی به طور آنلاین وجود دارند که می توانند به شما در حل مشکلاتی که با آن مواجه می شوید کمک کنند. علاوه بر این، با راهنمایی موثر خیلی سریع تر به کیفیت ویدیوهای شما کمک می کنند.

مهارت هایی که در premiere pro یاد می گیرید اکثرا در after effects هم برای شما مورد استفاده قرار می گیرد. Premiere pro در کار مونتاژ عالی می باشد. پریمیر پرو تمام داده های شما را جمع آوری می کند و یک محصول ویدیویی نهایی ایجاد می کند. در حالی که نرم افزار after effects عمدتا یک ابزار تولید داده ها است. هر دو نرم افزار عالی هستند. اما برای افراد مبتدی premiere pro گزینه ی مناسب تری می باشد. هنگامی که شما به مرور کار با هر دو را یاد بگیرید تکمیل کننده هم هستند و به شما بهترین عملکرد را در کاریتان خواهد داد.

نتیجه ی مقایسه این دو نرم افزار

هر دو نرم افزار از حرفه ایی ترین و قدرتمندترین نرم افزارهای موجود در حوزه ی ویرایش فیلم و ویدیو هستند که به نحوی مکمل یکدیگرند و کاستی های یکدیگر را جبران می کنند. در کل می توانیم بگوییم در نرم افزار پریمیرپرو می توانید همه ی عناصر فیلم را کنار هم جمع کنید و یک ویدیو تولید کنید. اما در نرم افزار افتر افکت بیشتر برای تولید خود همین عناصر و اعمال افکت صدا و جلوه های ویژه استفاده می شود. هنگامی که با هر دو برنامه آشنا شدید، یاد خواهید گرفت که چگونه به صورت پویا ترکیبات after effects را به پروژه های premiere خود پیوند دهید تا بتوانید همزمان به هردو اطلاعات دسترسی داشته باشید. البته نباید فراموش کرد که پریمیر بهترین نرم افزار برای ویرایش و تدوین ویدیو و افتر افکت برترین نرم افزار برای خلق جلوه های بصری بی نظیراست. دقت داشته باشید که شما با توجه به نیاز خود می توانید هر کدام از این دو نرم افزار را انتخاب کنید، اما اگر در ابتدای راه هستید توصیه می کنیم که در ابتدا نرم افزار پریمیرپرو و بعد افترافکت را یاد بگیرید.