گزارش های جدید حاکی از آن است که کمپانی اپل روز گذشته با ایجاد صفحه ای جدید در وب سایت خود به کاربران هشدار داده است که لرزش های ایجاد شده به واسطه سوار شدن بر روی موتور می توانند به لنز آیفون آسیب جدی برساند. البته این نوع آسیب مختص به مدل هایی از گوشی اپل است که دارای لرزشگیر اپتیکال یا فوکوس خودکار حلقه – بسته هستند. دلیل این موضوع نیز وجود حسگرهای ژیروسکوپ یا حسگرهای مغناطیسی در درون لنز این گوشی هاست.

لازم به ذکر است که بگوییم وب سایت آیدی تاپ (idtop.ir) برترین ارائه دهنده اپل ایدی در ایران می باشد که در آن می توانید خرید اپل آیدی رایگان (تحت شرایط خاص) انجام دهید. همچنین این سایت در مقایسه با سایت های فروش اپل ایدی، دارای قیمت های ارزانی است که با کلیک بر روی لینک می توانید خود مقایسه نمایید.

 فناوری (لرزشگیر اپتیکال) OIS و ( فوکوس خودکار حلقه – بسته) AF برای جلوگیری از لرزش دوربین طراحی شده اند اما اپل هشدار داده است که با لرزش بسیار زیاد گوشی ممکن است که به آنها آسیب برسد. کمپانی اپل به صورت مستقیم از کاربران خود خواسته است که به هیچ عنوان گوشی های خود را به بدنه موتور یا هر وسیله دیگری که لرزش زیادی دارد متصل نکنند، چرا که این موضوع می تواند آسیب بسیار زیادی به لنز گوشی وارد کند.

اما نکته بسیار عجیب در رابطه با اطلاع رسانی اپل در مورد مشکل به وجود آمده ، همزمانی این موضوع با معرفی آیفون های سری ۱۳ می باشد که قرار است تا چند روز دیگر معرفی شوند. گفتنیست که کمپانی اپل طی چند ماه گذشته از وجود مشکلات مغناطیسی در قسمت OIS و AF گوشی های خود خبر داده بود، موضوعی که باعث می شد برخی لوازم جانبی اپل که دارای میدان مغناطیسی هستند به لنز دوربین های این گوشی آسیب برسانند.

چه گوشی هایی از شرکت اپل دارای لرزشگیر OIS و فوکوس خودکار AF هستند

اگر این سوال برایتان پیش آمده که کدوم مدل از گوشی های شرکت اپل دارای لرزشگیر  OIS و فوکوس خودکار AF هستند، بهتر است بدانید تمامی مدل های بعد از آیفون های سری ۶ یعنی آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس مجهز به OIS و AF می باشند.