بانکوک، پایتخت کشور تایلند و همچنین پر جمعیت‌ترین شهر این کشور در کرانه خاوری رود چائو فرایا واقع شده است. این شهر زیبا که یکی از بزرگترین شهرهای جهان به شمار می‌آید که بالغ بر ۱۱ میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده است و با مراکز گردشگری زیاد توانسته است در تور تایلند یکی از پرمسافرترین شهرها در جهان محسوب شود. در این شهر سعی شده است ضمن مدرن‌سازی ساختمان‌ها و معابر شهری به بافت سنتی و معمول توجه ویژه شود و فرهنگ خاص خود را نیز حفظ کند.

image

بانکوک پرمسافرترین شهر جهان

اولین ویژگی مهم مقصد برای هر مسافر، آب و هوا است. در این شهر در طول سال شاهد آب و هوای گرم و بارانی خواهید بود. در فصول بهار و تابستان این شهر بسیار گرم است و در روزهای زمستانی خنکی را می‌توانید لمس کنید. در فصل پاییز به دلیل بارندگی‌های فراوان معمولا مسافران کمتری این شهر را انتخاب می‌کنند، البته در این فصل از تخفیفات زیادی بهره‌مند می‌شوید.

هتل و اقامت در بانکوک معمولا ارزان است و با هزینه پایین می‌توانید خدمات نسبتا خوبی را دریافت نمایید. البته این هزینه با توجه به تعداد ستاره‌های هتل متغیر است. هتل‌ها همراه با اقامت وعده صبحانه را نیز به مسافران ارائه می‌دهند. در کل هزینه وعده‌های غذایی نیز بسته به رستوران یا غرفه‌های غذایی در خیابان‌ها از ۵۰ تا ۸۵۰ بات متغیر است. در این شهر دیدنی، معابد، موزه‌ها، محله‌ها و مراکز خرید و تفریحی زیادی قرار دارند که موجبات سرگرمی و تفریح را برای گردشگران خارجی فراهم می‌کنند.

image 2

 کدام مراکز خرید بانکوک را انتخاب کنیم؟

شهر بانکوک مملو از مراکز و پاساژهای خرید است همراه گشت و گذار در شهر می‌توانید خرید متفاوتی را داشته باشید. در کنار بزرگترین و لوکس‌ترین مراکز خرید بازارهای روز و سنتی زیادی وجود دارد که وسایل خاص و جالبی را در آن‌ها می‌بینید. سنترال ورد در هشت طبقه عنوان ششمین مرکز خرید بزرگ در جهان را گرفته است. در این مرکز بزرگ هر طبقه‌ مختص به جنس خاص است و بقدری بزرگ طراحی شده است که در آن می‌توانید فروش ماشین و موتورسیکلت را نیز ببینید. نمایندگی معتبر برندهای زیادی در این مرکز مشاهده می‌شوند. در طبقات مختلف رستوران‌ها با انواع غذاهای بین‌المللی با کیفیت، پیست اسکیت روی یخ، سالن سینما و سوپرماکتی بزرگ به گردشگران و مسافران خدمات می‌دهند. سیام سنتر فضایی تاریک و خاص را طراحی کرده است تا خریدی خاص و آرام را تجربه کنید. سیام پاراگون که در نزدیکی سنترال ورد ساخته شده است نیز یک محوطه پر هیجان را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده است. انواع و اقسام برندهای معروف لباس، خوراکی، کتاب و حتی ماشین در این پاساژ بزرگ اجناس خود را می‌فروشند. خصوصیات خاص و منحصر بفرد این پاساژ فقط مختص به خرید نیست و شما می‌توانید در ۱۵ سالن سینمای چند بعدی فیلم تماشا کنید و به دیدن آکواریومی در طبقه زیر زمین این مجموعه بروید. تعداد بازارها و پاساژهای این شهر به‌قدری زیاد است که گشت و گذار در همه آن‌ها به زمان زیادی نیاز دارد.

image 3

معابد بانکوک مکانی خاص برای گشت و گذار

اگر به بانکوک سفر کردید تماشای هنر و شگفتی‌های معابد را از دست ندهید به چند معبد بزرگ این شهر سری بزنید. معبد سوتات که یکی از قدیمی‌ترین معابد بانکوک است که با برج قرمز و در حال چرخشش زیبایی خاصی دارد. شاید بتوان گفت زیباترین معبد در بانکوک معبد پریون با ظاهری سفید رنگ است که یک زنگ برعکس در این معبد جلب توجه می‌کند. معابد بودای زمردی همراه با مجسمه‌هایی بی شمار از جنس جید و طلا،‌ معبد پناهگاه حقیقت،‌ معبد وات ماهات، معبد ساکت و چندین معبد دیگر که قدمتی طولانی دارند در این شهر ساخته شده‌اند که هر کدام تاریخ، هنر، معماری و جلوه‌های خاص خود را دارند که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کنند.