زمانی که زوج‌های جوان تصمیم به شروع زندگی مشترک می‌گیرند، باید لیست طولانی‌ای از انواع وسایل را تهیه کنند. خرید تلویزیون در این لیست جزء وسایل بزرگی محسوب می‌شود که زیبایی و کیفیت‌اش اهمیت بالایی دارد. این مقاله راهنمای خرید تلویزیو‌ن‌ها مناسب و ارزان را در اختیار شما می‌گذارد.

هنگام خرید تلویزیون به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

خرید تلویزیون زمانی لذت‌بخش و آسان می‌شود که شناخت مناسبی از ویژگی‌ها و امکانات تلویزیون‌ها داشته باشیم. پیش از هر اقدامی باید محدوده‌ی بودجه‌ی خود را مشخص کنیم و بر اساس آن فاکتورهای زیر را در نظر بگیریم.

  • کیفیت تصویر یا رزولوشن صفحه‌ی نمایش که عمدتا برابر با Full HD است.
  • پنل صفحه‌ی نمایش که می‌تواند OLED یا LED باشد.
  • خروجی‌های صدا
  • درگاه‌های خروجی و ورودی
  • امکانات جانبی مانند اتصال به وای‌فای یا بلوتوث
  • طراحی زیبا و مورد پسند

خرید تلویزیونی که هم قیمت خوبی داشته باشد و هم امکانات مناسبی در اختیار خریدار قرار دهد، کار چندان آسانی نیست. در هر رنج قیمتی در بازار با تنوع بالای محصولات روبه‌رو هستیم. در این مقاله چند مدل از بهترین انواع تلویزیون مناسب جهیزیه در فروشگاه های آنلاین را بررسی خواهیم کرد.

تلویزیون بست مدل ۴۰BN2070J

تلویزیون‌های بست محصول مشترک ایران و چین است. در نتیجه در مقایسه با برندهای خارجی قیمت مناسب‌تری دارند. مدل ۴۰BN2070J تلویزیون بست ۴۰ اینچ بزرگی دارد. کیفیت نمایش تصاویر آن Full HD و رزولوشن آن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ است. نسبت ابعاد تصاویر نمایش داده شده که استاندارد ۱۶:۹ را دارد.

توان صوتی تلویزیون ۱۶ وات از دو اسپیکر ۸ واتی‌ است. این میزان خروجی صدا برای سالن‌های آپارتمانی کوچک و متوسط بسیار مناسب محسوب می‌شود. تکنولوژی‌های صوتی تلویزیون نیز شامل مواردی چون Dolby Digital، Dolbyو Surround می‌شود.

از دیگر امکانات ۴۰BN2070J می‌توان به قابلیت ضبط برنامه‌های تلویزیونی و تله‌تکست اشاره کرد. پورت‌های ورودی و خروجی نیز در حد استاندارد تعبیه شده‌اند.

محدوده‌ی قیمت ۴۰BN2070J در حدود ۵ میلیون تومان است.

image 14

تلویزیون LED جی‌پلاس مدل GTV-42MH412N

یک تلویزیون ۴۲ اینچی با صفحه‌ی نمایش تخت است که با توجه به قیمتش امکانات فوق‌العاده‌ای دارد. کیفیت تصویر آن Full HD و رزولوشن آن برابر با ۱۰۸۰×۱۹۲۰ است. نسبت تصویر در این تلویزیون از استاندارد‌های ۱۶:۹ پیروی می‌کند. در نتیجه تصویر کشیدگی یا فشردگی غیر‌متعارف ندارد. همچنین از تکنولوژی پنل LED در ساخت آن استفاده شده است.

 توان خروجی صدا در این مدل برابر ۱۶ وات است که آن‌را برای فضاهایی آپارتمانی کوچک‌تر مناسب‌تر می‌کند.

از دیگر امکانات آن می‌توان به گیرنده‌ی دیجیتال تلویزیون HD برای دریافت کانال‌های داخلی نام برد. پورت‌های ورودی-خروجی نیز تعداد استانداردی دارد.

قیمت GTV-42MH412N در حدود ۶٫۱۵۰٫۰۰۰ تا ۶٫۳۵۰٫۰۰۰ تومان است.

تلویزیون تی‌سی‌ال مدل ۴۰D3000i

تی‌سی‌ال جزء موفق‌ترین برندهای ایرانی تلویزیون محسوب می‌شود. مدل ۴۰D3000i یک تلویزیون ۴۰ اینچی با صفحه‌ی تخت است که وضوح تصویر Full HD را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

رزولوشن تصویر در ۴۰D3000i برابر با ۱۹۲۰×۱۰۸۰ و نسبت تصویر آن ۱۶:۹ است. زاویه دید گسترده به کیفیت تصویر این مدل نیز افزوده است. قدرت نمایش بیش از ۱۶ میلیون رنگ را دارد و نرخ تازه‌سازی آن نیز برابر با ۶۰ هرتز است.

توان خروجی صوتی در مجموع ۱۶ وات است، دو اسپیکر دارد که هر یک خروجی صدا با توان ۸ وات را دارند. این مدل همچنین شامل استانداردهای صدای Dolby  و  Surroundمی‌شود.

از دیگر امکانات این مدل می‌توان به گیرنده‌ی دیجیتال، قفل کودک و قابلیت ضبط برنامه‌ها اشاره کرد.

قیمت این مدل از تلویزیون‌های تی‌سی‌ال برابر با ۶٫۴۰۰٫۰۰۰ تومان است.

تلویزیون ایکس‌ویژن مدل ۴۳XT745

ایکس‌ویژن برند نام آشنا و موفق ایرانی‌ست که طیف گسترده‌ای از تلویزیون‌ها را از نظر قیمت روانه‌ی بازار کرده است. مدل ۴۳XT745 یک تلویزیون ۴۳ اینچی با صفحه‌ی تخت LED است که کیفیت تصاویر در این مدل برابر با Full HD و رزولوشن تصاویر برابر با ۱۹۲۰×۱۰۸۰ به همراه پنل IPS است.  

image 13

۴۳XT745 توان خروجی صدای ۲۰ واتی دارد که شامل دو اسپیکر با توان ۱۰ وات می‌شود. خروجی صوتی همان‌طور که بیان شد دو کاناله و مجهز به تکنولوژی Pure Sound و Dolby است.

مهم‌ترین ویژگی ایکس‌ویژن ۴۳XT745،‌ هوشمند بودن آن است. سیستم‌عامل اندروید قابلیت نصب اپلیکشن دارد، ضمن آنکه از گیرنده‌ی دیجیتال شبکه‌های داخلی نیز برخوردار است.

علاوه بر اینکه امکان اتصال به شبکه‌ی وای‌فای‌ نیز در نظر گرفته شده  از پورت‌های ورودی – خروجی متعدد نیز برخوردار است. پردازنده‌ی مرکزی ۴ هسته‌ای در کنار رم ۱ گیگابایتی و حافظه‌ی ۸ گیگابایتی از دیگر امکانات ۴۳XT745 محسوب می‌شود.

در رنج قیمت ۷ تا ۷٫۵ میلیون این مدل از ایکس‌ویژن بهترین تلویزیونی‌ست که می‌توانید خریداری کنید.

سخن‌ پایانی

برندهای ایرانی در کنار مدل‌های مشابه خارجی به خوبی درخشیدند. مهم‌ترین ویژگی‌ تلویزیون‌های ایرانی که کاربران را ترغیب به خرید می‌کند، قیمت مناسب در کنار امکانات خوب است. در این‌جا لیستی از تلویزیون‌های ارزان اما با کیفیت را معرفی کردیم. اگر بودجه‌تان را افزایش دهید، در همین برندهای ایرانی مدل‌های قدرتمند‌تری نیز برای انتخاب وجود دارد.

منبع: khabaronline.ir/news/1543678