کسب‌وکارهای مختلف درحال تلاش برای جذب بیشتر مخاطبین هستند و از هیچ روش و شیو‌ه‌ای برای تحقق این اهداف چشم‌پوشی نمی‌کنند. هدایای تبلیغاتی با تنوع بی‌نظیری که دارند تأثیر بسیاری در جلب رضایت مشتریان و مخاطبین تجارت‌های مختلف دارند. معمولا کسب‌وکارها با شناختی که از بازارهای هدف خود دارند، نوعی از این هدایای سازمانی همچون انواع ساعت تبلیغاتی را انتخاب می‌کنند.

نکته مهم در این خصوص آن است که هدایای کاملا مناسبی را در راستای رفع نیازهای مخاطبین خود تدارک ببینید. درغیر‌این‌صورت نه‌تنها ثمرات مثبتی از طراحی و تولید این هدایا نصیب شما نمی‌شود، حتی ممکن است با آثار منفی و معکوسی مواجه شوید که به ضرر کسب‌وکار شما تمام می‌شود! بهتر است هم‌زمان با شناخت علاقه‌مندی‌های مخاطبین خود، با انواع این هدایای سازمانی آشنا شوید. در طول مقاله پیش‌رو قصد داریم شما را با انواع و اقسام ساعت‌هایی که برای تبلیغات کاربردی هستند آشنا کنیم.

آیا انواع ساعت های تبلیغاتی هدیه مناسبی محسوب می‌شوند؟

یکی از مهم‌ترین اهداف هدایای تبلیغاتی آن است که نیازها و خواسته‌های مخاطبین خود را رفع کنند. ساعت‌های تبلیغاتی از آن جهت که کاربردهای فراوانی دارند، یک ابزار کلیدی برای هدایای سازمانی محسوب می‌شوند. فارغ از اینکه کدام‌یک از انواع ساعت های تبلیغاتی را انتخاب می‌کنید، این اقلام مفید است. جالب است بدانید ساعت‌ها از نخستین هدایای سازمانی بوده‌اند که بسیاری از صاحبان تجارت‌ها از آن‌ها برای تقدیر و تشکر و همچنین جلب‌نظر مخاطبین استفاده کرده و می‌کنند.

از طرفی این هدایا ویژگی‌ متمایز دیگری دارند که از نظر بازاریابی برای هر تجارت و کسب‌وکاری ایده‌‌آل است. معمولا اگر این اقلام از نمونه‌های باکیفیتی تهیه شوند، ماندگاری و دوام بالایی دارند. از نظر اصول تبلیغات و بازاریابی هیچ‌ ویژگی به این اندازه اهمیت ندارد؛ چراکه شما همواره در یاد و خاطره مخاطبین خود هستید و از طرفی امکان جلب توجه و نظر مشتریان جدیدی را نیز خواهید داشت. در ادامه قصد داریم برخی از کاربردی‌ترین انواع این ساعت‌ها را معرفی کنیم.

انواع و اقسام ساعت‌های دیواری جذاب و کاربردی

ساعت‌های دیواری یکی از نخستین هدایای تبلیغاتی محسوب می‌شوند که از گذشته تا به امروز محبوبیت بالایی نزد مخاطبان داشته‌اند. این ساعت‌ها دارای تنوع قابل‌توجهی هستند و معمولا بسته به نوع محیطی که در آن استفاده می‌شوند دارای مدل‌های مختلفی هستند. به‌عنوان مثال انواع ساعت‌های دیواری اداری برای اتاق مدیران و محیط‌های سازمانی مختلف و همچنین اتاق‌های کنفرانس کاملا مناسب است. این درحالی‌است که انواع ساعت های تبلیغاتی به‌ندرت برای استفاده در محیط‌های مسکونی طراحی می‌شوند.

این ساعت‌ها براساس جنس، کیفیت، تنوع رنگی و مدل‌ها به انواع بسیار متنوعی دسته‌بندی می‌شود که هریک با توجه به ظاهر و کارکرد خود برای دسته‌‌ای از مخاطبان هدف مناسب هستند. در ادامه به بررسی تخصصی انواع ساعت‌های دیواری از جنبه‌های مختلف پرداخته‌ایم.

از نظر جنس و کیفیت

ساعت‌های دیواری بسته به اینکه از چه مواد اولیه‌ای طراحی و ساخته می‌شوند، تنوع می‌یابند. معمولا انواع پلاستیکی آن بسیار رایج هستند و از محبوب‌ترین هدایای سازمانی نزد صاحبان کسب‌وکارها محسوب می‌شوند. البته پلاستیکی که در ساخت آن‌ها به‌کار گرفته می‌شود بسیار مقاوم است و قادر است آن را در برابر بسیاری از عوامل محیطی همچون حرارت، فشار و ضربات محافظت کند.

انواع دیگری همچون نمونه‌های چوبی، فلزی و حتی معرق‌کاری نیز طراحی و تولید می‌شوند. مدل‌های چوبی طراحی‌های خاص و منحصربه‌فردی دارند و معمولا بسیار جذاب و گیرا هستند. همچنین مدل‌های معرق‌کاری‌شده نیز از جمله هدایای نفیس و گران‌بهایی به‌حساب می‌آیند که بسیاری از تجارت‌ها از آن‌ها برای تحت‌تأثیر قراردادن مدیران و اعضای مهم شرکت‌های طرف همکاری استفاده می‌کنند.

از نظر تنوع طرح و رنگ

این ساعت‌های دیواری همچنین از نظر نوع مدل، شکل ظاهری، مدل عقربه‌ها، اعداد شمارش ساعت و همچنین رنگ‌بندی به‌اندازه‌ای متنوع هستند که حتی نمی‌توانید تصور کنید. به‌همین سبب معمولا دست سفارش‌دهندگان برای انتخاب رنگ، مدل و طرح دلخواه کاملا باز گذاشته شده است. همچنین از آنجایی‌که این تنوع بسیار زیاد است، این فرصت در اختیار صاحبان کسب‌وکارها قرار دارد که لوگو و نشان تجاری خود را با نمونه خاصی هماهنگ کنند که بیشترین تأثیر ممکن را از نظر مخاطبین دریافت کنند.

ساعت‌های رومیزی تبلیغاتی پرطرفدار کدام‌اند؟

نوع دیگری از ساعت‌ها نیز طراحی می‌شوند که به آن‌ها رومیزی گفته می‌شود؛ چراکه طراحی آن‌ها کوچک و کاملا متناسب برای قرارگیری روی میزهای مختلف است. این مدل از ساعت‌ها نیز تنوع قابل‌توجهی دارند که آن‌ها را از این لحاظ برای هدیه به مخاطبین مختلف با سلایق متنوع مناسب می‌کند. درواقع شما بسته به نیازهای مخاطبین هدف خود این فرصت را دارید که بهترین ساعت‌های ممکن رومیزی را تهیه کنید.

این ساعت‌ها ممکن است آنالوگ یا دیجیتال باشند. همچنین گاهی این ساعت‌ها به‌صورت منفرد یا همراه با اقلام و تجهیزات رومیزی دیگری همراه می‌شود که علاوه‌بر جذابیت بیشتر، کارآیی بالایی را نیز از آن خود می‌کنند.

ساعت رومیزی آنالوگ

منظور از آنالوگ‌بودن ساعت‌های رومیزی شمارش ساعت از طریق اعداد و عقربه‌هایی است که در ساختار این محصولات تعبیه شده‌اند. باوجود پیشرفت‌های رخ‌داده، این ساعت‌های کلاسیک همچنان پرطرفدار هستند و حتی به نمونه‌های دیجیتال ترجیح داده می‌شوند. آن‌ها یک وسیله کاربردی خوب و زیبا برای نمایش زمان هستند.

جالب است بدانید شکل ظاهری و کلاسیک این مدل از ساعت‌های رومیزی به‌گونه‌ای است که به شما فرصت می‌دهد بهترین استفاده ممکن را برای تبلیغات کسب‌وکار خود انجام دهید. مرکز ساعت و بخش‌های دیگری از صفحه نمایش محیط مناسبی را برای نمایش لوگو و تبلیغ شما مهیا می‌کند.

ساعت‌های دیجیتال تبلیغاتی

ساعت‌های دیجیتال اگرچه به‌اندازه نمونه‌های کلاسیک محبوب نیستند، اما با ظاهر جذاب و مدرنی که دارند، برای محیط‌هایی با طراحی‌های مدرن بسیار جالب‌توجه هستند. اگر تصور می‌کنید مخاطبان موردنظر شما اتاق کار یا دفاتری مدرن و امروزی دارند، شاید اهدای یکی از این ساعت‌های جذاب دیجیتال گزینه مناسبی باشد.

پایه این ساعت‌ها ممکن است فلزی، چوبی یا پلاستیکی باشد که معمولا پایه‌های چوبی جذابیت بیشتری به محیط اطراف این ساعت‌ها می‌بخشند. ساعت دیجیتال که نمونه‌ای از انواع ساعت های تبلیغاتی محسوب می‌شود، طرفداران خاص خود را دارد.

ست‌های اداری تبلیغاتی؛ یک تیر و چند هدف!

نوع دیگری از ساعت‌ها در بازار هدایای تبلیغاتی یافت می‌شوند که در قالب ست‌های مختلف اداری عرضه می‌شوند. این ست‌ها که غالبا آن‌ها را تحت‌عنوان ست‌های مدیریتی می‌شناسند، شامل بخش‌های دیگری نیز هستند که می‌توان از آن‌ها برای قراردادن قلم، تقویم، کاغذ و بسیاری از اقلام اداری و مدیریتی استفاده کرد. درواقع این ست‌های اداری از نمونه‌های ارزان‌قیمت تا گران‌بها همگی به‌عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای هدایای ویژه مدیران به‌کار می‌روند.

اگرچه در این مدل‌ها هدف اصلی تقویم است و به‌نوعی آن‌ها تقویم‌های رومیزی محسوب می‌شوند، نقش ساعت در آن‌ها بسیار پررنگ است و بدون آن کامل نخواهند بود. اندازه این مدل ساعت‌ها نیز بسیار متنوع است و متناسب با طراحی و مدل‌های این ست‌های اداری رومیزی قابل‌تغییر است. گاهی این ساعت‌ها به‌صورت افقی و گاهی عمودی روی مجموعه قرار می‌گیرند که انتخاب آن بسته به سلیقه شما و مخاطبان‌‌‌تان امکان‌پذیر است.

آیا ساعت‌های مچی برای تبلیغات مناسب هستند؟

برخلاف تصور شما، ساعت مچی نیز از انواع ساعت های تبلیغاتی بسیار پرکاربرد است. این هدایای گران‌بها به‌خصوص برای هدیه به مدیران و افراد ارشد شرکت‌های مختلف کاملا ایده‌آل هستند. البته باید نکاتی را در انتخاب چنین هدایایی درنظر بگیرید که منجر به نتایج ایده‌آلی شود.

این مدل از ساعت‌ها ممکن است بسیار گران‌قیمت و مارک‌دار بوده یا به‌سبب کاهش هزینه‌های تبلیغاتی از نمونه‌هایی ارزان‌‌تر باشند. این اقلام که در کیفیت‌های متنوعی طراحی و روانه بازار می‌شوند، می‌توانند در مدل‌های مخصوص خانم‌ها و آقایان عرضه شوند.

معمولا از مواد اولیه مختلفی نیز برای تولید چنین هدایای تبلیغاتی استفاده می‌شود که چرم طبیعی و ترمو (چرم مصنوعی) از مهم‌ترین آن‌هاست. همچنین تنوع در رنگ، اندازه و بزرگی صفحه نمایش، نوع عقربه‌ها، قابلیت‌های ساعت، نوع و جنس بند در تعیین قیمت نهایی این قبیل هدایای سازمانی بسیار موثر هستند.

از آنجایی‌که این هدایا بسیار ارزشمند هستند، توصیه می‌کنیم که از چاپ لوگو یا برند خود روی آن‌ها خودداری کنید؛ چراکه اثرگذاری هدیه را به شدت کاهش خواهد داد. توجه داشته باشید که هدیه یک ساعت مچی به مدیر ارشد سازمان و شرکت با اهدای مجموعه‌ای از ساعت دیواری تبلیغاتی به کارکنان تفاوت دارد. درواقع بهتر است با حذف نام و نشان خود از روی محصول اعتبار بیشتری برای کسب‌وکار خود دست‌وپا کنید.

البته گفتن این نکته نیز خالی از لطف نیست که انواع ساعت های تبلیغاتی مخصوصا مچی باید مطابق با سلیقه مشتریان و مخاطبان شما باشند؛ درغیراین‌صورت تمام هزینه خود را به هدر خواهید داد!

سخن آخر

هدایای تبلیغاتی از جمله اثرگذارترین اقلامی هستند که می‌توانید از آن‌ها برای ماندگاری در ذهن و خاطره مشتریان خود استفاده کنید. اگرچه تنوع زیادی در بازار هدیه سازمانی وجود دارد، معمولا ساعت‌ها به‌دلیل کاربرد و محبوبیت بیشتر، طرفداران زیادی دارند. بسیاری از کسب‌وکارها نیز با توجه به شناختی که از سلیقه و خواسته‌های مشتریان خود دارند نمونه‌‌ای از این ساعت‌ها را تدارک می‌بینند.

این اقلام براساس آنکه چگونه استفاده می‌شوند به دسته‌های دیواری، مچی و رومیزی تقسیم‌بندی می‌شوند. البته این دسته‌بندی کلی است و هریک از آن‌ها دارای تنوع بسیار زیادی هستند. به‌عنوان مثال ساعت‌های دیواری از نظر جنس بدنه، رنگ‌بندی، شکل ظاهری، نوع عقربه‌ها و بسیاری از جزئیات دیگر به نمونه‌های بسیاری تقسیم می‌شوند.

ساعت‌های رومیزی نیز که به نوع آنالوگ و دیجیتال دسته‌بندی می‌شوند، نوع دیگری همچون ست‌ های اداری دارند که به‌عنوان هدایای ویژه مدیران کاملا مناسب خواهند بود.