برخی از فناوری‌های جدید قابل استفاده در حوزه گردشگری می‌تواند به تسریع و تسریع فروش تور توسط سامانه‌های ارائه دهنده خدمات فروش و رزرو تور نظیر ایرانگرد و ارائه اطلاعات لازم دراین سامانه ها کمک شایانی کنند. در این مطلب قصد داریم تعدادی از این فناوری‌ها را معرفی کنیم؛ اما اجازه دهید قبل از آشنایی با این فناوری‌ها ابتدا با روند کار ایرانگرد آشنا شویم.

تکنولوژی؛ برای خرید تور داخلی از ایرانگرد

 ایرانگرد یک سامانه مقصد محور به شمار می‌رود و شما پس از انتخاب مقصد مورد نظرتان برای تور داخلی می‌توانید با جاذبه‌های گردشگری اقامتگاه‌های مقصد مورد نظر آشنا شوید و اطلاعات لازم در مورد آن‌ها را به دست آورید. مجله ایرانگرد نیز به معرفی بهترین مقاصد مسافرتی نیز می‌پردازد. اکنون که با روند کار ایرانگرد و مجله ایرانگرد آشنا شدیم اجازه دهید به معرفی فناوری‌ها بپردازیم.

 اپلیکیشن‌های موبایل

 امروزه بسیاری از سایت‌ها و سامانه‌های فعال در زمین ارائه خدمات مرتبط با گردشگری اپلیکیشن‌های اندروید و iOS خود را طراحی و ایجاد کرده‌اند. اپلیکیشن‌ها می‌توانند نقش بسیار موثری در تسهیل ارائه اطلاعات لازم برای مقصد و همچنین تسهیل فرایند فروش و رزرو تور داشته باشد. ایجاد اپلیکیشن موبایل یا حتی اپلیکیشن‌های دسکتاپ می‌تواند میزان تمایل کاربران را برای استفاده از خدمات گردشگری یک سامانه را افزایش دهد.

 شبکه‌های اجتماعی

 امروزه بهره‌مندی از قابلیت‌ها و ویژگی‌های شبکه‌های اجتماعی برای معرفی و آشنایی با خدمات مختلف ازجمله خدمات گردشگری و فروش تور تقریباً یک امر ضروری محسوب می‌شود. شبکه‌های اجتماعی بخصوص تلگرام و اینستاگرام می‌توانند تمام بسترهای لازم برای ارائه اطلاعات لازم و آسان‌تر کردن فروش تور را فراهم کنند.

با استفاده از تصاویر و فیلم‌های جذاب و همچنین متون جذاب دربردارنده اطلاعات کامل همراه با استوری مختلف می توان افراد را برای خرید انواع تور داخلی و تور یک روزه محبوب از ایرانگرد ترغیب کرد؛ تورهایی مثل تور کیش، قشم، مشهد و تورهای طبیعت گردی مثل تورهای ماسال و اولسبلنگاه یا تور کویر و غیره. برای اطلاع از بهترین زمان سفر و بهترین زمان خرید تور نیز می‌توانید از مجله ایرانگرد استفاده کنید.

image 1

 ایمیل

 ایمیل یکی از راحت‌ترین راه‌ها برای مطلع کردن کاربران از تورهای جدید مثل تور داخلی، تور طبیعت‌گردی، تور ماسال، تور کویر و ارائه اطلاعات لازم در مورد آن‌ها به کاربران است. می‌توان با ایجاد سرویس‌های خبری و اطلاع‌رسانی از طریق ایمیل، پل ارتباطی بسیار خوبی با کاربران برای فروش تور ایجاد کرد. کاربران نیز می‌توانند با وارد کردن آدرس ایمیل و عضویت در این سرویس‌ها، همیشه در جریان جدیدترین تورهای عرضه شده باشند.

 چت‌بات (chatbots)

 استفاده از چت‌بات‌ها  یا بات‌های مکالمه نیزمی‌تواند یکی از بهترین روش‌های ممکن برای تسهیل فروش تور از جمله تور داخلی و اطلاعات لازم باشد. چت‌بات‌ها می‌توانند در اپلیکیشن‌های پیام‌رسان مثل تلگرام  و اپلیکیشن‌هایی که در آن امکان گفتگو  و چت وجود دارد و چت‌بات‌ها در آن‌ها قابل استفاده هستند، برای ایجاد ارتباط کاربران با سامانه و دریافت اطلاعاتت مورداستفاده قرار گیرد.

به‌عنوان مثال می‌توان در یک محیط چت و پیام‌رسانی مقاصد مختلف تورها را با استفاده از چت‌بات و گزینه‌های مختلف در اختیار کاربر قرار داد. پس از انتخاب شدن مقصد موردنظر توسط کاربر می‌توان تورهای مختلف آن شهر را از طریق چت‌بات به کاربر نمایش داد؛ بنابراین  مسئولان سامانه‌های فروش تور مثل ایرانگرد می‌توانند با استفاده از چت‌بات‌ها می‌توانند کاربران را مرحله به مرحله در فرایند فروش تور هدایت کند.

با استفاده از چت‌بات‌ها می‌توان نیاز به نیروی انسانی در بخش پشتیبانی را کمتر کرد که منجر به کاهش هزینه پشتیبانی می‌شود. از دیگر مزایای استفاده از چت‌بات می‌توان به تسریع پاسخگویی قسمت پشتیبانی به سؤالات و خواسته‌های کاربران (که باعث صرفه‌جویی در زمان کاربر می‌شود)، بهبود عملکرد تیم پشتیبانی و پشتیبانی آنلاین ۲۴ ساعته کارآمد اشاره کرد.

در مواردی که جواب‌های افراد پشتیبان استاندارد و مشخص‌شده باشند، می‌توان با استفاده از چت بات‌ها انجام امور مربوط به پشتیبانی و فروش تور را بسیار راحت‌تر کرد.

image 4

 راهنمای صوتی

 با استفاده از راهنمای صوتی می‌توان اطلاعات لازم را به‌صورت صوتی در اختیار کاربران قرار داد تا کاربران دیگر مجبور به خواندن متون طولانی نباشد و بتواند سریع‌تر به اطلاعات موردنظرشان دست پیدا کنند همچنین می‌توان با استفاده از موسیقی پس‌زمینه ملایم و آرام‌بخش کاربر را با شنیدن این اطلاعات ترغیب کرد.

گوگل ادز (Google ads)

گوگل ادز یک ابزار تبلیغات آنلاین بسیار مفید و کاربردی محسوب می‌شود که با استفاده از آن می‌توان فروش تورهای مختلف بر اساس کلیدواژه‌هایی که کاربران در موتور جستجوی گوگل جستجو می‌کنند، تبلیغ کرد.

با استفاده از این ابزار مفید می‌توان تورهایی را که کاربران در مورد آن‌ها جستجو کرده اند، به آن‌ها نمایش داد و آن‌ها را به سامانه موردنظر مثل ایرانگرد هدایت کرد. با استفاده از گوگل ادزمی‌توان روی کلیدواژه‌هایی مرتبط با خرید رزرو تور که به میزان زیادی جستجو می‌شوند، سرمایه‌گذاری کنید تا درصورت جستجوی کلید واژه‌های مربوط به تور، محلی که برای نمایش تبلیغات در صفحه نتایج جستجوی گوگل در نظر گرفته شده است، به تبلیغات مرتبط با فروش تور توسط ایرانگرد اختصاص داده شود. بدون تردید استفاده از این ابزار تبلیغاتی می‌تواند فروش تور را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهد.

image 5

 تورهای مجازی ۳۶۰ درجه ویدیوهای ۳۶۰ درجه

 فناوری‌های جدید امکان ایجاد تورهای مجازی و ویدیوهای ۳۶۰ درجه را فراهم کرده‌اند. این تورها و ویدیوها می‌توانند بهترین روش برای آشنا شدن کاربران با جاذبه‌های گردشگری و اقامتگاه‌ها باشند. تورهای مجازی ۳۶۰ درجه دارای تصاویر ۳۶۰ درجه  از نقاط مختلف یک جاذبه گردشگری یا اقامتگاه هستند که معمولاً کیفیت بسیار بالایی دارند و از طریق این تصاویر می‌توانید بخش‌های مختلف یک مکان را از زوایا و جهات مختلف با جزئیات کامل و واضح ببینید (در صورت مشاهده این تورها با کامپیوتر می‌توان با موس یا کلیدهای جهت نمای صفحه‌کلید زوایای نمایش تصاویر را به‌راحتی تغییر داد).

درضمن در محیط این تورها می‌توانید به‌راحتی به بخش‌های مختلف یک مکان هدایت شوید و به‌صورت مجازی به گوشه و کنار آن سرک بکشید. همچنین می‌توان در این تورها در کنار تصاویر ۳۶۰ درجه بسیار باکیفیت از راهنمای صوتی نیز استفاده کرد و تمام اطلاعات لازم را از این طریق در اختیار کاربران قرار داد تا همزمان با مشاهده تصاویر، اطلاعات لازم را نیز بشنوید؛ به‌عنوان مثال می توان در بخش فروش تورمشهد یا اصفهان  تور مجازی جاذبه‌های گردشگری واقامتگاه‌های محبوب و مطرح این شهرها را تهیه کرد

 با کمک ویدیوهای ۳۶۰ درجه نیز می‌توان ویدیوهای ۳۶۰ درجه بخش‌های مختلف یک مکان را از زوایای مختلف به مخاطب نمایش داد و کاربر می‌تواند زاویه نمایش ویدیو را به‌راحتی تغییر دهد.

 واقعیت مجازی

 واقعیت مجازی را می‌توان یک فناوری انقلابی دانست که می‌تواند فروش و استقبال از یک تور را به میزان بسیار زیادی افزایش دهد. با استفاده از واقعیت مجازی می‌توان محیط کاملاً واقعی مجازی را برای کاربران فراهم کرد. کاربران می‌توانند با استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی که با نام  هدست‌های  VRنیز شناخته می‌شوند  (این هدست ها را باید روی چشم قرار داد) در این محیط قرار بگیرند. اکثر افراد با تماشای محتوای واقعیت مجازی تصور می‌کنند که واقعاً در آن محیط حضور دارند و می‌توانند آن را از مزایای مختلفی مشاهده کنند.