در این مطلب قصد داریم کامل ترین لیست لوازم جانبی کامپیوتر را در اختیار شما قرار دهیم. با استفاده از این لیست می توانید به راحتی هر آنچه که برای کامپیوترخود نیاز دارید تهیه نمایید.

این محصولات به شما کمک خواهند کرد که راحت تر کارهای کامپیوتری خود را انجام دهید. در ادامه به معرفی و کاربرد هر یک از آن ها خواهیم پرداخت.

 لیست لوازم جانبی کامپیوتر

۱-   ماوس

ماوس یکی از اصلی ترین فاکتور های یک کامپیوتر می باشد. یک کامپیوتر بدون ماوس قابل استفاده نخواهد بود و از این جهت حتماً باید برای کامپیوتر خود ماوس تهیه نمایید.

انواع ماوس با سیم و بی سیم وجود دارد که برای کاربرد های خانگی، اداری،  گیمینگ و … طراحی شده اند. از فاکتور های مهمی که باید هنگام خرید ماوس به آن ها دقت داشته باشید تعداد کلید ها، حساسیت یا دقت ماوس، قابلیت استفاده با هر دو دست، نوع اتصال و اتصال دهنده آن می باشد.

۲-   ماوس پد       

ماوس پد یکی از اکسسوری هایی است که در لیست لوازم جانبی کامپیوتر جای می گیرد. بدون داشتن این وسیله می توانید از یک کامپیوتر استفاده نمایید اما وجود آن باعث حرکت روان ماوس می گردد.

ماوس پد ها دارای دو نوع سخت و نرم هستند و برخی از مدل های نرم طبی بوده و دارای بالشتکی جهت قرار گیری مچ دست می باشند.

۳-   کیبورد

یکی دیگر اجزای مهم کامپیوتر کیبورد می باشد. استفاده از کامپیوتر ها بدون کیبورد بسیار سخت بوده و در صورت نبود آن باید به کمک ماوس از کیبورد مجازی استفاده کنید.

همانند ماوس کیبورد ها نیز دارای دو نوع بی سیم و با سیم می باشند. نوع اتصال، اتصال دهنده و تعداد کلید مواردی هستند که هنگام خرید کیبورد حتما باید مورد توجه قرار بگیرند. علاوه بر این اگر گیمر هستید می توانید از کیبورد های مخصوص بازی که دارای نور بک لایت می باشند نیز استفاده کنید.

image 24

۴-   هدست

هدست ها جزئی دیگر از لیست لوازم جانبی کامپیوتر می باشند که استفاده آن برای گیمر ها، کلاس های مجازی، اپراتور ها و … ضروری می باشد. هدست هایی که با سیم هستند برای استفاده با کامپیوتر مناسب ترند اما با استفاده از هدست های بی سیم نیز می توانید به مکالمه و یا پخش موسیقی با کامپیوتر بپردازید.

هدست های با سیم دارای دو نوع تک فیش و دو فیش می باشند. هدست های تک فیش دارای یک کانکتور جک ۳٫۵میلیمتری سه خط بوده و صدا و میکروفون را همزمان انتقال می دهد. هدست های دو فیش دارای دو کانکتور جک ۳٫۵ میلیمتری دو خط بوده و صدا و میکروفون را به صورت جداگانه انتقال می دهد.

علاوه بر نوع اتصال و اتصال دهنده نوع میکروفون، فرکانس پاسخگویی، طول کابل و … از دیگر نکات مهم هنگام خرید هدست می باشد.

۵-   میکروفون

یکی دیگر از دستگاه های لیست لوازم جانبی کامپیوتر میکروفون می باشد. استفاده از این دستگاه برای کلاس های آنلاین، وبینارها، ویدئو کنفرانس ها و … لازم می باشد. این دستگاه در انواع رومیزی و یقه ای برای کامپیوتر ها ارائه می گردد.

هنگام خرید میکروفون به نحوه اتصال، اتصال دهنده، طول کابل، فرکانس پاسخگویی و حساسیت آن دقت کافی را داشته باشید.

۶-   وب کم

وبکم ها ارتباط تصویری شما را با دیگران فراهم می کنند. این دستگاه ها برای گفتگو های تصویری ضروری می باشند. از جمله ویژگی های مهم یک وبکم رزولوشن، قابلیت فوکوس و زوم، نرخ فریم و اتصال دهنده آن می باشد. برخی از وبکم ها علاوه بر انتقال تصویر قابلیت انتقال صدا را نیز دارند.

image 22

۷-   دسته بازی

اگر به بازی های کامپیوتری علاقه دارید باید دسته بازی را در لیست لوازم جانبی کامپیوتر خود جای دهید. دسته های بازی به صورت بی سیم و یا با سیم به سیستم شما متصل می شوند. از جمله قابلیت هایی که هنگام خرید دسته بازی باید به آن توجه کنید شوک دار بودن، تعداد کلید ها، نوع طراحی و … می باشد.

۸- کارت شبکه

با استفاده از کارت شبکه یک کامپیوتر امکان اتصال به اینترنت را پیدا می کند. به این ترتیب می توانید به صورت با سیم و یا بی سیم به مودم متصل شوید. کارت های شبکه دارای انواع مختلفی می باشند.  برخی از آنها در اسلات PCI کامپیوتر جای می گیرند و برخی دیگر با استفاده از پورت USB به کامپیوتر شما متصل می گردد.

هنگام خرید کارت شبکه به نحوه اتصال و استاندار آن دقت نمایید. استاندارد در کارت های شبکه وای فای برد، سرعت و فرکانس پاسخگویی آن را مشخص می کند.

۹-     دانگل بلوتوث

برای اینکه بتوانید سیستم خود را به صورت بی سیم به تجهیزات جانبی متصل کنید نیاز به بلوتوث دارید. برای کامپیوتر هایی که مجهز به بوتوث نمی باشند می توانید دانگل بلوتوث تهیه نمایید.

هنگام خرید این مورد از لیست لوازم جانبی کامپیوتر نسخه بلوتوث، نوع USB، برد و قابلیت Plug and Play حائز اهمیت می باشد.

۱۰-                     پایه کیس

کیس های خود را می توانید روی زمین قرار دهید اما اگر پایه کیس داشته باشید حرکت آن به واسطه وجود چرخ ها راحت می شود. پایه های کیس می توانند پلاستیکی و یا فلزی باشند. پایه های فلزی از مقاومت بالاتری برخوردار می باشد و پایه های پلاستیکی سبک تر هستند.

۱۱-                     پایه مانیتور

اغلب مانیتور ها قابلیت تنظیم زاویه دارند اما ارتفاع آن ها را می توانید با استفاده از یک پایه مانیتور تنظیم نمایید. یک پایه مانیتور به شما کمک خواهد کرد که ارتفاع نمایشگر را تنظیم کرده تا در استفاده طولانی مدت دچار خستگی نشوید.

برخی از پایه های مانیتور دارای بخش هایی برای نگهدای از موبایل و سایر لوازم شما می باشند.

۱۲-                     انواع کابل

کابل های مختلفی در لیست لوازم جانبی کامپیوتر وجود دارند که با استفاده از آن ها می توانید لوازم مختلفی را به کامپیوتر خود متصل کنید. این کابل ها صدا، تصویر و اطلاعات را از کامپیوتر به سایر دستگاه ها انتقال می دهد. از جمله آن ها می توان به کابل AV، HDMI، DVI، VGA، Display، AUX، پرینتر، شبکه، افزایش طول و … اشاره کرد.

۱۳-                     انواع مبدل

مبدل ها انواع کانکتور ها را یکدیگر تبدیل می کنند. به این ترتیب می توانید دو دستگاه با پورت های متفاوت مثلاً VGA و HDMI را به یکدیگر متصل کنید.

۱۴-                     انواع خنک کننده ها

خنک کننده ها از اجزای داخلی کیس لیست لوازم جانبی کامپیوتر می باشند. این قطعه کارت گرافیک، پردازنده، منبع تغذیه و سایر اجزای داخل کیس شما را خنک کرده و به این ترتیب امکان آسیب دیدگی آن ها کاهش می دهد.

۱۵-                     اسپلیتر

اگر نیاز دارید چندین دستگاه را به یک دستگاه متصل کنید نیاز به اسپلیتر دارید. به طور مثال می توانید با استفاده از اسپلیتر HDMI یک کیس را به صورت همزمان به چندین مانیتور متصل نمایید.

همچنین می توانید با استفاده از اسپلیتر مودم خط تلفن و اینترنت خود را از هم جدا کنید. به این ترتیب هنگام مکالمه با تلفن اینترنت شما قطع نمی گردد.

۱۶-                     سوئیچ

سوئیچ همانند اسپلیتر می تواند چندین دستگاه را به یک دستگاه متصل کند. با این تفاوت که با استفاده از سوئیچ نمی توانید به صورت همزمان از آن ها استفاده نمایید.

به طور مثال با استفاده از سوئیچ KVM دو یا چند کیس به یک مانیتور متصل می شود و با استفاده از کلید سوئیچ می توانید بین دستگاه ها سوئیچ کرده و تصویر هر کدام که میخواهید را روی مانیتور ببینید.

۱۷- مودم

مودم ها می توانند کامپیوتر و سایر دستگاه های شما را به صورت با سیم و بدون سیم به اینترنت متصل کنند. این دستگاه انتقال اطلاعات را از طریق تبدیل سیگنال های آنالوگ و دیجیتال به یکدیگر انجام می دهد.

۱۸-                     اسپیکر

اسپیکر یکی دیگر از ملزومات لیست لوازم جانبی کامپیوتر می باشد. اگر هنگام استفاده از کامپیوتر نیاز به شنیدن صدا ها دارید باید یک اسپیکر تهیه نمایید. اسپیکر ها دارای انواع ساندبار، پرتابل و دسکتاپ می باشند.  نوع اتصال آن ها می تواند بی سیم و یا با سیم باشد.

علاوه بر این اتصال دهنده ها، فرکانس پاسخگویی از فاکتور های مهم دیگری است که هنگام خرید اسپیکر باید به آن توجه کرد.

۱۹-                     هاب USB

تعداد پورت های USB یک رایانه محدود است. اگر نیاز دارید چندین دستگاه دارای درگاه USB را به رایانه خود متصل کنید استفاده از USB هاب به شما پیشنهاد می گردد. تعداد درگاه، طول کابل، و … این دستگاه ها با یکدیگر متفاوت است و بنا به نیاز خود می توانید آن ها انتخاب نمایید.

برخی از انواع هاب نیز که هاب کمبو نامیده می شوند دارای شیارهای کارت حافظه بوده و با استفاده از آن ها می توانید به اطلاعات رم های خود نیز دست پیدا کنید.

image 20

۲۰-                     تمیز کننده ها

در انتهای لیست لوازم جانبی کامپیوتر تمیز کننده ها قرار می گیرند. با استفاده از آن ها می توانید قطعات داخلی کیس، مانیتور و سایر لوازم الکتریکی خود را تمیز کنید. تمیز کننده ها در انواع محلول ها، اسپری خشک، کف و چرب ارائه می شوند.

شما می توانید هر آنچه را که در لیست لوازم جانبی کامپیوتر می بینید برای رایانه خود از فروشگاه اینترنتی بازرگانی بهیران با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت تهیه نمایید.