همانطور که حتما در جریان هستید مجلس جمهوری اسلامی به دنبال تصویب طرحی به نام “طرح صیانت از حقوق کاربران” می‌باشد که کاملا غیر کارشناسی و به معنای پایان اینترنت جهانی خواهد بود. در این طرح طبق قانون وظیفه کنترل فضای مجازی از اختیارات دولت خارج و به دست کمیسیونی گاها متشکل از ۵ نفر قرار خواهد گرفت که میتوانند به راحتی نسبت به محدود یا مسدود سازی پلتفرم های خارجی (نظیر سرچ گوگل، جیمیل، اینستاگرام و…) اقدام نماید.

طی دو سالی که از تولد سانداسنپ گذشته است سعی کردیم با فراهم کردن بستر مناسب دسترسی راحت به فایل های جهانی در زمینه افکت صدا را فراهم کنیم. همچنین با استقبال کاربران قدم هایی در راستای بهبود خدمات گویندگی هم برداشته ایم که در حال حاضر در این سامانه بیش از ۷۰ گوینده و حدود ۵۰ کانال تولید محتوی در حال کسب درآمد هستند و علاوه بر دسترسی ۱۲۰ هزار کاربر به آرشیوی کامل از افکت صدا درآمد این عزیزان هم قطع خواهد شد.

با توجه به اینکه سرورهای سانداسنپ در داخل کشور قراردارند و با توجه به قانونی بودن فعالیت آن، از فیلتر و طرح صیانت در امان است اما با توجه به ورود ۶۰ درصد کاربران از طریق موتورهای جستجو (عمدتا گوگل) یعنی با شروع این طرح ما بخش عمده ای از کاربران خود را از دست خواهیم داد و این به معنی هدر رفتن تمام تلاش چندین ساله ما برای راه اندازی این سایت است.

مجموعه سانداسنپ مخالفت خود را با طرح صیانت کاربران اعلام می دارد و معتقد است این طرح به دلیل عدم وجود زیرساخت مناسب و همچنین بی معنی شدن شبکه جهانی اینترنت اوضاع نا به سامان کشور را بیش از پیش دچار مشکل خواهد کرد.

همچنین با توجه به راه اندازی کارزاری برای اعلام مخالفت با این طرح، میتوانید از طریق این لینک نسبت به امضا آن اقدام کنید تا قدمی در راستای جلوگیری از این طرح برداشته باشید.

با دلی سرشار از اندوه
به امید فردایی بهتر