شرکت هایک ویژن در سال ۲۰۰۱ در چین تأسیس و با سرعت به یکی از پیشتازان صنعت نظارت تصویری جهان تبدیل شد. به دلیل خلاقیت و قیمت مناسب، هایک ویژن توانست محصولات خود را در بیش از ۱۰۰ کشور از جمله ایران ،آمریکا، هلند، ایتالیا، روسیه، هنگ کنگ، دبی و… به فروش برساند. محصولات این شرکت شامل طیف کامل و وسیعی از انواع دوربین‌ مداربسته Turbo HD و دوربین مداربسته IP، دستگاه‌های DVR، دستگاه‌ ضبط NVR و… می‌باشد.

انواع دوربین های هایک ویژن

به صورت کلی دوربین مدار بسته هایک ویژن از نظر تکنولوژی به دو گروه دوربین های توربو اچ دی و دوربین های تحت شبکه تقسیم می شوند.

دوربین  های آنالوگ HD یا توربو HD هایک ویژن:

شرکت هایـک ویـژن با کمک تکنـولوژی HDTVI،  دوربین هایی به نــام Turbo HD روانه بازار کرد. ایـن فناوری امـکان ارسال تصـاویر با کیفیت FULL HD از طـریق کابل کـواکسیال را فراهم می کند. دوربین های توربو اچ دی برای کاربرانی که مایل به هزینه کمتر و استفاده از یک سیستم آنالوگ با کیفیت هستند، طراحی شده است.

از ویژگی دوربین های آنالوگ اچ دی: ارسال تصاویر FULL HD با کابل کواکسیال تا ۵۰۰ متر، تنظیم هوشمند دید در شب، توانایی کارکرد در نور کم، کاهش نویز تصویر، تعدیل نور پس زمینه (BLC) و… از مزایای دوربین های توربو اچ دی است.

HD هایک ویژن شامل:

  • دوربین مداربسته: اصلی ترین جز در سیستم های توربو است. دوربین ها تصاویر را برای دستگاه ثبت میکنند.
  • دستگاه دی وی آر: دی وی آر نقش اصلی را در پردازش و ذخیره تصاویر بر عهده دارد.
  • کابل ترکیبی: کابل ترکیبی با استفاده از کابل تصویر خود تصاویر را از دوربین های مداربسته به دستگاه انتقال می دهند . کابل برق نیز برق را از پاور به دوربین های مداربسته منتقل میکنند.
  • هارد: هارد محلی است برای ضبط تصاویر پردازش شده ی دستگاه دی وی آر.
  • پاور: پاور وظیفه تامین برق را برای دوربین های مداربسته بر عهده دارد.
  • فیش BNC: فیش بی ان سی برای اتصال کابل دوربین به دستگاه و دوربین مداربسته به کار می رود.
  • آداپتور: فیش آداپتور برای اتصال کابل برق به دوربین هاست.

دوربین های تحت شبکه یا IP هایک ویژن:

 در دوربین آی پی هایک ویژن بر عکس دوربین آنالوگ ، ارسال و دریافت تصاویر از بستر شبکه انجام می شود.  هر دوربین در این سیستم دارای یک سیستم عامل کوچک است که به آن امکان ورود مستقل به محیط شبکه را می دهد. تجهیزات ضبط نیز می توانند به صورت مستقل در سیستم، تصاویر را دریافت و ضبط کنند. این موضوع انعطاف پذیری بسیار بالایی به سیستم های دوربین مداربسته تحت شبکه داده است.

کابل کشی و نصب دوربین تحت شبکه ی IP بسیار آسان تر می باشد. همچنین عیب یابی، نگهداری و پشتیبانی این نوع دوربین ها در مقایسه با دوربین های آنالوگ بسیار راحت تر است. دوربین های تحت شبکه قابلیت این را دارند که جریان های تصویر را با رزولوشن کمتر به اینترنت ارسال کنند و یک پروفایل ویدئویی با کیفیت را نیز ضبط و ذخیره کنند.

هوش مصنوعی یکی از مهم ترین ویژگی های دوربین  تحت شبکه است. این ویژگی در برخی از موارد به کاربرکمک می کند تا برخی از فرایند های شناسایی از جمله تشخیص چهره، شمارش افراد و .. را به کمک سیستم های هوشمند به انجام رساند.

سیستم های تحت شبکه علاوه بر دوربین، دستگاه و هارد  شامل سوییچ شبکه و کابل شبکه نیز می باشد. سوئیچ شبکه برای پیاده‌سازی شبکه‌ای از دوربین‌های مداربسته که دست کم ۲ دوربین یا بیشتر را شامل می‌شود، الزامی می‌باشد.

اقتصادی ترین و ارزان ترین دوربین های برند هایک ویژن کدام اند؟

در این قسمت با دو مدل از دوربین های توربو HD و تحت شبکه که از نظر قیمت و کیفیت کاملا مقرون به صرفه می باشند آشنا خواهید شد:

سیستم توربو HD: دوربین مدار بسته هایک ویژن مدل DS-2CE16D0T-ITPF

دوربین مدار بسته هایک ویژن مدل DS-2CE16D0T-ITPF از پرفروش ترین محصولات سری توربو اچ دی کمپانی هایک ویژن می باشد. این مدل از دوربین هایک ویژن دارای کیفیت و قیمت مناسبی است. نحوه اتصال دوربین به دستگاه DVR از طریق کابل کواکسیال یا ترکیبی به متراژ حداکثر ۳۰۰ متر و از طریق فیش BNC می باشد. 

دوربین مدار بسته هایک ویژن مدل DS-2CE16D0T-ITPF مجهز به قابلیت BLC  به منظور یکسان کردن تضاد نوری در محیط های روشن و تاریک است. همچنین دارای قابلیت WDR  جهت جمع کردن نور زیاد و جلوگیری از سیاه شدن تصویر اشیا می باشد. قابلیت DAY/NIGHT دوربین نیز به منظور تنظیم نور در  شب و روز بسیار مفید می باشد.

فاصله کانونی لنز دوربین مدل (۲٫۸) میلیمتر می باشد که زاویه دید برابر با ۱۰۶ درجه را تشکیل می دهد. نقطه کور تصویر را به مقدار شدیدی کاهش داده و در تعداد دوربین مصرفی نیز به صرفه می باشد. تعداد LED های دوربین ۲۴ عدد است و برد دید در شبی آن تا ۲۵ متر را پوشش می دهد. این مدل همچنین از قابلیت کاهش نویز در شب DNR نیز پشتیبانی می کند. بدنه دوربین DS-2CE16D0T-ITPF  از پلاستیک تشکیل شده است. این دوربین در برابر بارندگی و گرد و خاک مقاومند و دارای  (IP67) هستند.  از این جهت برای نصب در محیط های بیرونی نیز مناسب می باشند.

-سیستم تحت شبکه:دوربین مداربسته هایک ویژن مدل  DS-2CD1023G0-I

دوربین ای پی هایک ویژن مدل DS-2CD1023G0-I  یکی از مدل های پرفروش و اقتصادی این برند است. فاصله کانونی لنز دوربین مدل  2.8 میلیمتر میباشد که زاویه دید برابر با ۱۰۶ درجه را تشکیل میدهد. نحوه اتصال دوربین  به دستگاه NVR از طریق کابل شبکه یا CAT6 به متراژ حداکثر ۲۰۰ متر و از طریق سوکت شبکه RG 45 می باشد.

این دوربین جهت بهبود کیفیت تصاویر دارای قابلیت WDR، BLC و DAY/NIGHT می باشد. دوربین هوشمند DS-2CD1023G0-I  قابلیت تشخیص چهره، تشخیص نفوذ و تشخیص عبور از خط را دارد. بدنه این دوربین از جنس فلز است و دارای مقاومت IP67 می باشد.

ویژگی های دوربین های هایک ویژن

  • اکثرا دوربین هایک ویژن قادرند تصاویر HD و با کیفیت بیش از ۱۰۸۰ پیکسل را ضبط کنند.
  • استفاده و نصب دوربین هایک ویژن بسیار آسان و ساده است.
  • برخی از مدل های هایک ویژن توانایی عکس برداری در شب را نیز دارا می باشند.
  • تمام دوربین های مدار بسته هایک ویژن دارای استانداردهای IP 67 و IP 66 می باشند.
  • در صورتی که حتی مانیتور نداشته باشید. به راحتی می توانید تصاویر ضبط شده را در موبایل خود ببینید.
  • در هر مکانی که باشید می توانید از طریق انتقال تصاویر، فیلم های ضبط شده دوربین هایک ویژن را مشاهده کنید.
  • قیمت دوربین های هایک ویژن نسبت به سایر رقبا به لحاظ کیفیت به صرفه تر است.
  • شرکت هایک ویژن دوربین مداربسته بی سیم را نیز به محصولات خود اضافه کرده است.

این یک ریپورتاژ تبلیغاتی است و صحبت عملکرد و یا محتوی آن توسط سانداسنپ تایید نمیشود.