با افزایش قیمت ارز، این روزها شاهد تلاطم قیمت‌ها در تمامی بازارها هستیم. این افزایش قیمت‌ها در بازار خودرو نیز اتفاق افتاده است. بررسی قیمت‌ها در این بازار نشان می‌دهد که بسیاری از افراد به سمت خودروهای کارکرده گرایش پیدا کنند. البته پس از خروج شرکت‌های خارجی از بازار خودروی ایران به دلیل وجود تحریم‌ها و عدم وجود خودروی خارجی صفر کیلومتر، قیمت خودرو خارجی کارکرده و قطعات و لوازم یدکی آن نیز با یک شیب صعودی روبرو بوده است. ما در این مقاله سعی داریم روند رو به افزایش یا کاهش قیمت خودرو خارجی در مورد سه نوع خاص را بررسی کنیم، با ما همراه باشید.

تیگو ۵

image

نسخه‌ی اولیه‌ی این خودرو تیگو۳ بود و پس از فیس لیفت شدن در سال ۲۰۱۰، تیگوی ۵ در سال ۲۰۱۳ در نمایشگاه گوانگژو معرفی شد و به بازار عرضه گشت. و در سال ۱۳۹۵ نمونه‌ی فیس لیفت آن که دارای طراحی زیباتر و امکانات بیشتری از جمله تغییر در گرافیک چراغ‌های جلو و درب صندوق عقب است به بازار عرضه شد. البته در سال ۹۷ نیز فیس لیفت جدید خودرو با امکانات بیشتر به بازار آمد.

چری تیگو ۵ مجهز به موتور ۴ سیلندری است که دارای توان تولید ۱۳۹ اسب بخار می‌باشد. همچنین توانسته نهایت سرعت ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت را به ثبت برساند.

تیگو ۵ کارکرده در سال ۹۵ با قیمت ۴۹۰ میلیون تومان در بازار معامله می‌شد. در سال ۹۶ قیمت ماشین به ۵۲۰ میلیون تومان افزایش یافت. به همین ترتیب قیمت آن در سال ۹۷ معادل ۵۶۰ میلیون تومان و در سال ۹۸ به ۶۶۰ میلیون تومان رسید. اگر خواهان خرید این خودرو در سال ۹۹ هستید باید برای آن ۶۸۰ میلیون تومان بپردازید.

تیگو ۷

image 1

 این خودرو از محبوب‌ترین شاسی بلندهای چینی وارداتی به بازار ایران بود. و این استقبال سبب شد که پس از عرضه‌ی دیگر مدل‌های تیگو در بازار، در سال ۱۳۹۶ تیگوی ۷ نیز در کشورمان عرضه شود و مورد استقبال قشر کثیری از مردم قرار گیرد.

 چری تیگو ۷ از نظر طراحی ظاهری و کیفیت فنی در گروه خودروهای برتر چین به حساب می‌آید. طراحی بدنه و کابین آن بسیار مدرن و جذاب است. پیشرانه‌ی ۴ سیلندری با قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر سبب شده است تا سرعت صفر تا صد کیلومتری ۱۱ ثانیه‌ای و نهایت سرعت ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت برای این خودرو فراهم شود. میانگین مصرف سوخت این مدل از تیگو ۶٫۵ لیتر در هر صد کیلومتر است. پس با توجه به ابعاد ماشین می‌توان آن را یک خودروی اقتصادی به حساب آورد.

خودروی کارکرده‌ی چری تیگو ۷ بین سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ افزایش قیمت چشمگیری پیدا کرد. دلیل آن را هم می‌توان در امکانات مناسب ظاهری و بنیادی ماشین دانست. به طوری که در سال ۱۳۹۶ حدود ۷۶۰ میلیون تومان قیمت داشت. و در سال ۹۷ قیمت این خودرو به ۸۰۰ میلیون تومان رسید. به همین ترتیب در سال ۹۸ ، ۸۷۰ میلیون تومان باید برای خرید این خودرو هزینه می‌کردید. و اکنون در سال ۹۹ با قیمت ۹۵۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

بی وای دی S6

image 2

 بی وای دی اس ۶ اولین بار در اواخر سال ۲۰۱۰ در نمایشگاه بین‌المللی خودروی شهر گوانگژو چین رونمایی شد. و از سال ۲۰۱۱ عرضه آن ابتدا در چین و سپس در بازارهای جهانی آغاز گردید. این کراس اوور چینی از همان سال‌های اولیه‌ی عرضه  فروش بالایی داشت. شرکت کارمانیای ایرانی عهده‌دار مونتاژ و عرضه‌ی این خودرو از سال ۱۳۹۵ تا سال ۱۳۹۸ بود.

بی وای دی S6 دارای موتوری ۴ سیلندری است که توان تولید ۱۶۰ اسب بخار قدرت و گشتاوری معادل ۲۲۹ نیوتن متر دارد.  بی وای دی S6 از لحاظ طراحی به مدل لکسوس RX شباهت دارد. همچنین این خودرو چینی توانسته پنج ستاره ایمنی موسسه تست تصادف چین را کسب کند. از معایب آن می‌توان به بازار کارکرده ی نامناسب و خدمات پس از فروش ضعیف آن اشاره کرد.

 قیمت خودرو خارجی کارکرده بی وای دی S6 در سال ۹۵ در حدود ۵۶۰ میلیون تومان است و برای مدل سال ۹۶ قیمتی معادل ۶۱۰ میلیون تومان دارد. مدل سال ۹۷ این شاسی بلند چینی با قیمتی در حدود ۶۵۰ میلیون در ایران معامله می‌شود و آخرین مدل آن که مربوط به سال ۹۸ است، قیمتی معادل ۶۹۰ میلیون تومان در بازار ایران دارد.

ابزار قیمت خودرو همراه مکانیک، چراغ راه شما در خرید و فروش خودرو

بازار آشفته‌ی این روزهای خودرو بسیاری از خریداران را سردر گم کرده است. عدم آگاهی از قیمت خودرو خارجی کارکرده و امکانات آن‌ها هنگام خرید خودرو، می‌تواند یک معامله‌ی پر ریسک را برای شما به همراه داشته باشد. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی می‌توانید از ابزار قیمت خودرو همراه مکانیک در وبسایت همراه مکانیک و یا اپلیکیشن این شرکت استفاده کنید.

کافی است سری به وبسایت همراه مکانیک بزنید و از منوی ابزارها، محاسبه قیمت خودرو را انتخاب نمایید.

پس از وزد به صفحه ابزار قیمت خودرو همراه مکانیک با چند کلیک ساده و انتخاب مشخصات خودروی مورد نظر می‌توانید به راحتی قیمت خودروی مورد نظر خود را داشته باشید. برای نتیجه بهتر می‌توانید قطعات تعویض شده و یا رنگ شده در خودرو را نیز مشخص کرده و میزان کیلومتر کارکرد و میزان بیمه را نیز وارد نمایید.