افکت صدا یک واژه محاوره ای می باشد که در بین موسیقی سازها رواج دارد و در اصل به آن افکت صوتی اطلاق می شود . در دستور زبان فارسی معنی افکت صدا با همان افکت صوتی را به آوا پردازی تغییر نام داده اند که اگر در این زمینه هم مایل به دانستن اطلاعات بیشتر هستید لینک بالا را می توانید مطالعه کنید.

افکت های صوتی چیست ؟

افکت صوتی معمولاً به عنوان عنصری خام در صداگذاری های ویدیویی مورد استفاده قرار می دهند. به طور مثال صدای شکستن ظروف، صدای راه رفتن، صدای تشویق، صدای باران و … نمونه هایی از افکت صوتی است. پیدا کردن این افکت های صوتی کار دشواری نیست کافیست به یک سایت  دانلود موزیک سر بزنید و در قسمت سرچ آن سایت عبارت مورد نظر خود را سرچ کنید تا چندین افکت صوتی را دانلود کنید و از آنها برای ساخت کلیپ ، آهنگ و یا انیمیشن خود استفلده کنید. 

معنی مختصری که در بالا به آن اشاره شد تعریف عمومی از افکت صوتی است. اما اگر بخواهیم تعریف جامع تری از این کلمه داشته باشیم باید بگوییم که افکت های صوتی عناصر خامی هستند، که در تمام اشیاء ثابت و متحرک، که از برخورد دو شیء یا مولکول یا ذرات آن ها به یکدیگر ایجاد می شود، افکت صوتی در قالب های مختلف می گویند.

اسم های دیگر افکت صدا

این روز ها بازار متساوی سازی کلمه های غیر فارسی بسیار داغ است. روزمره معادلات فارسی کلماتی را مشاهده می کنید که در سوی مراقبت فرهنگ وتمدن و گویش پارسی چهره می گیرد. واژه و کلمه افکت صوتی نیز از این فرمان مستثنا وجود ندارد. در تمدن مشخص و معلوم برای واژه افکت صوتی هم اندازه آواپردازی در حیث گرفته شده‌است. همین طور ممکن است واژه های دیگری مساوی این کلمه و واژه را شنیده باشید. کلماتی مثل جلوه های صوتی، Audio Effect  و … که اما همه این ها متساوی واژه و کلمه افکت صوتی یا این که Sound Effects هستند.

معرفی چندین برنامه‌ ساخت صدا

تعداد برنامه‌هایی که برای ساخت موسیقی طراحی شده اند، بسیار زیاد و امتحان کردن همه‌ی آن ها کاری زمان بر است. همچنین به دلیل محدودیت‌هایی که وجود دارد، پیدا کردن یک نرم افزار که همزمان قدرت کافی برای ساخت موسیقی را داشته باشد و هم قیمت مناسبی داشته باشد یا رایگان باشد، کار ساده ای نیست. لازم به ذکر است همه ی این نرم افزارها برای ساخت موسیقی آن چنان کارآمد نیستند. لذا این مطلب آماده شده است، تا به شما کمک کند بهترین نرم افزار را برای ساخت موسیقی آن ها انتخاب کنید. همچنین دستگاه‌ها و نرم افزارهای بسیاری برای میکس موسیقی وجود دارد. جهت آشنایی بیشتر با این نرم افزارها و دستگاه ها به صفحات رسمی انتشار موزیک ویدئو و آموزش آهنگسازی مراجعه نمایید و نحوی استفاده از این نرم افزار ها را در ویدئو های آموزشی این صفحات مشاهده کنید.

Cubase  11

یکی از جدیدترین امکانات نرم افزار کیوبیس ۱۱ برای تولید موسیقی و  آهنگ سازی، قابلیت Scale Assistant می باشد. این امکان، کار را برای شما در  آهنگ سازی بسیار آسان می کند و به شما این امکان را میدهد تا بتوانید آهنگ های زیبا و فوق العاده ای تولید کنید. شما فقط کافیست که گام آهنگ خودتان را در این قسمت وارد کنید و بعد از آن، قسمت MIDI این نرم افزار فقط نت هایی را به شما نشان میدهد و در اختیارتان قرار می دهد که در این گام وجود دارند.

این ویژگی در هنگام ضبط شما نیز می تواند ،تک تک  لاین های میدی شما را آنالیز کند و به شما اطلاع دهد که بهترین گام برای این نت ها ، چه نتی است واگر شما نت های اشتباهی بنوازید، این قابلیت به شما این امکان را میدهد تا بدانید از چه نت هایی می توانید به عنوان نت جایگزین استفاده کنید.

image 3

معرفی بقیه نرم افزار ها را به مقالات بعدی موکول می کنید و در زیرفقط نام نرم افزارهای برتر برای ساخت افکت های صوتی بسنده می کنیم.

  • GaragBand
  • Adobe Audition
  • FL Studio
  • Music Maker Jam
  • Reason Compact app
  • BandLab Cakewalk SONAR
  • Auadacity
  • Albeton live