جهت ثبت سفارش نریشن ابتدا باید بدانیم گویندگی چیست؟

برای ثبت سفارش نریشن یا سفارش گویندگی در ابتدا لازم است که مطالبی را در رابطه با گویندگی در اختیارتان قرار دهیم. هنری را که در آن  شخص گوینده با شناخت صحیح و درست و درک کامل از زبان مادری خود و نیز آشنایی با ظرایف زبان و ادبیات،نوشتار را به جا و از روی آگاهی از گفتار، با لحنی مناسب بیان کند،گویندگی می گویند. به گونه‌ای که بتواند هم مفاهیم مورد نظر را به خوبی در عین حفظ کامل امانت منتقل کند و هم ارتباط مناسب و قابل قبولی با مخاطب برقرار کند. به عبارت ساده‌تر انتقال درست پیام به مخاطب( شنونده یا بیننده ) با بیانی مناسب و شیوا را گویندگی تعریف می کنند.

گویندگی و نریشن فن است یا هنر؟

برای پاسخ به این سوال باید بدانیم هنر چیست؟و فن کدام است؟

اگرچه تعریف هنر چندان ساده و آسان نیست (فارغ از تعاریف متعدد ,فلسفی و پیچیده از هنر که کم هم  نیستند و البته  همه  هم می‌توانند درست هم باشند) خلاصه ترین و در عین حال  ساده‌ترین مفهومی که در تعریف هنر به ذهن می‌رسد این است که هر چیزی که  جنبه ایی از زیبایی شناسی را در خود داشته باشد می‌تواند هنر محسوب شود.حتی اگر آن چیز قابل تماشا و لمس نباشد یا به قول معروف فیزیکی هم نباشد.و اما در تعریف فن گفته شده که فن به معنای راه ،روش،شگرد و مهارت های انجام یک کار است. در این تعریف فن،یک شیوه درونی است. شیوه‌ای که می‌توان آن را چگونگی و نحوه بکارگیری ابزار هم تعریف کرد. با دقت در گفته‌های بالا می توان نتیجه گرفت گویندگی و نریشن در واقع هم فن است و همان هنر.(هرچند برخی هنر را معادل فن هم می دانند) .یا به عبارت دیگر گویندگی و نریشن  هنر_فنی هستند که یک  گوینده می‌تواند در خود داشته باشد.گویندگی هم واجد ارزش های یک اثر هنری است و هم ابزاری است هوشمندانه در خدمت پیام رسانی و بیان درست مفاهیم. که آگاهی از این مطالب،به شما در سفارش نریشن و گویندگی کمک بسیاری می کند.

انتخاب گوینده نریشن برای سفارش
انتخاب گوینده نریشن برای سفارش

گوینده کیست؟

برای سفارش نریشن و گویندگی بهتر است بدانید به کسی گوینده می گویند که دارای توانایی های منحصر به فرد باشد و همینطور دارای ویژگی هایی که هم سالم و هم مناسب در اندام های گفتاری باشد و همچنین دارا بودن ویژگی هایی چون توانمندی های تحصیلی و تخصصی، تربیتی و خانوادگی  (که به صورت اکتسابی هستند و از طریق فرآیند آموزش به دست آمده است).وی با استفاده و توجه به علوم روانشناختی ارتباطاتی و جامعه شناسی قادر است پیام ها را با بیانی مناسب به مخاطب به‌خوبی منتقل کند.

چرا گویندگی؟

اکنون که تعاریف گویندگی و ویژگی‌های گوینده را دانستیم ؛در راستای سفارش نریشن،این سوال پیش می آید که این ویژگی‌ها در راستای کدام هدف به کار گرفته می‌شوند؟ضرورت استفاده از گویندگان و هنر ایشان در راستای انتقال پیام چیست؟و اساساً چرا باید هنری به نام گویندگی و به دنبال آن گویندگان حرفه ای وجود داشته باشند؟وظیفه شان چیست؟ یا به عبارت ساده تر کاربرد گویندگی کدام است؟ اساساً زبان (در معنای عام )و بیان در درک صحیح مطالب، ایجاد ارتباط درست و نیز افزایش کارایی استفاده از آن نقش انکار ناپذیری دارد. در دنیای امروز و شرایط کنونی جهان که به درستی دنیای ارتباطات نامیده شده، نحوه درست ارتباط و استفاده به جا از ابزارهای ارتباطی به شدت مورد توجه و تاکید است.

در زمینه ثبت سفارش نریشن و گویندگی این نکته مهم است که بدانیم مطالعات نشان داده است که در هر زمینه ای اگر هنر درست گفتن و فن بیان مناسب به کار گرفته شود به خوبی می توان از آن در جهت رشد، پیشرفت و بهبود امور استفاده کرد. ارتباط موثر با افراد در هر سطح قاعدتاً با افزایش کارایی همراه می شود.این ارتباط می تواند تاثیرات شگرفی ایجاد نماید. شاید بیراه نباشد اگر بگوییم بیان و انتقال درسته پیام ها و مفاهیم، محوری ترین عامل در مدیریت افراد است افرادی است که در اطراف ما هستند. ما برای پیشبرد امور خود در همه عرصه‌ها اعم از خانوادگی و شخصی، تحصیلی، کاری و حرفه ای و… با آنها سر و کار داریم.ما ناگزیر از برقراری یک ارتباط منطقی و معقول با آنها هستیم. برای سفارش نریشن و سفارش گویندگی؛ کافی است بدانیم برای انتقال درست مفاهیم یک پیام به مخاطب و ایجاد یک ارتباط متعادل و منطقی آن هم در عصر ارتباطات، یک گوینده باید مجموعه ای از مهارت های تخصصی و اطلاعات لازم و کافی در زمینه های روانشناسی ،فنون مذاکره، اصول مدیریت،  مخاطب شناسی، روش های ارتباطی و …  را در خود داشته باشد، که تیم ما می تواند شما را در امر سفارش نریشن و گویندگی کمک کرده و این کار را به بهترین شکل برای شما انجام دهد.

Recording a Narration

سفارش نریشن و گویندگی ؛کارایی و کاربردها:

اکنون که تا حدودی گویندگی و نریشن را شناختیم و به اهمیت گویندگی و کار گویندگان واقف شدیم؛لازم است به عرصه های کاربردی این فن که تیم ما در راستای سفارش نریشن و گویندگی برای شما آورده است،نگاهی به صورت کوتاه و به اجمال بیندازیم.

امروزه استفاده از هنر گویندگی به صورت کلی و عام به دو شکل رایج است: شکل نخست استفاده کاملا هنری است، آنچنان که در دنیای هنر، سینما، فیلم و نیز در عرصه رادیو و تلویزیون و اجراهای صحنه شاهد آن هستیم. شکل دوم، استفاده‌های تجاری است مانند سفارش نریشنکه البته مدت زمان زیادی در مقایسه با شکل نخست نیست که از بروز و ظهور و رواج آن می‌گذرد. امروز غیر از عرصه های هنری بسیاری از اساتید، روانشناسان، سخنرانان انگیزشی ، در کنار صاحبان حرف و مشاغل و بازرگانان به منظور تاثیرگذاری بیشتر بر مخاطب و انتقال مطلوب تر و آسان تر پیام به مخاطبین در پی استفاده از هنر نریشن و سفارش نریشن  هستند استفاده که به شکل روزافزونی با توجه به اهمیت آن در حال رواج و گسترش می باشد . امروزه استفاده از صدای گویندگان حرفه ای بر روی فیلم های تبلیغاتی و تجاری به منظور تاثیر بیشتر تبلیغات و اثرگذاری افزون‌تر بر مخاطب به شکل سفارش گویندگی و سفارش نریشن به امری رایج و مرسوم مبدل شده است.

بسیاری از صاحبان کالا صنایع و خدمات مایلند از سفارش گویندگی و سفارش نریشن بر روی خدمات خود بهره ببرند و البته از این رهگذر سود افزون‌تری به لحاظ مادی کسب نمایند. گفتار متن (نریشن) برای من و شما عبارتی نا آشنا نیست؛ خاطره های ما از صدای گویندگان زن و مرد بر روی فیلم های دوبله خارجی یا بر روی فیلم‌های مستند در واقع تعریف و شناخت ذهنی ما از نریشن است. آنچه که امروزه و در واژه گزینی فارسی به آن گفتار متن گفته می شود. سفارش نریشن خواه بر روی یک فیلم یا اثر هنری باشد یا بر روی یک فیلم کاملاً تبلیغاتی که با اهداف تجاری ساخته می شود، به خصوص اگر به سفارش گویندگی با صدای گویندگان متبحر،خاص و شناخته شده همراه باشد تاثیری بسیار شگرف بر مخاطب و طبعاً دستیابی به اهداف مد نظر سفارش دهندگان سفارش نریشن دارد. این امر یک معادله دو طرفه است؛ از یک سو اهداف متقاضیان سفارش گویندگی و سفارش نریشن را تأمین می‌کند و از دیگر سو برای شاغلین در این حرفه یک بازار کار مناسب و در خور ایجاد می نماید. سفارش نریشن در عین اینکه یک کار حرفه‌ای به معنای عام آن است،یک فعالیت هنری نیز محسوب می شود.