همیشه به یاد داشته باشید زمانی که مشتری از محل قیف فروش شما (سایت، تراکت، بازاریابی یا….) با شما تماس می‌گیرد باید سریع ترین راه را برای جذب آن طی کنید. با توجه به اینکه اکثر شرکت ها در تلفن ورودی خود از IVR و تلفن گویا استفاده میکنند انتخاب صوت مناسب در وهله اول میتواند حس منفی یا مثبت را به تماس گیرنده منتقل کند.

در این مقاله سعی داریم شما را با اشتباهات رایج در رابطه با انتخاب متن و گوینده مناسب برای تلفن گویا راهنمایی کنیم.

استفاده از گوشی تلفن برای ضبط صدای گوینده

تصور کنید خودتان با کسب و کاری تماس گرفتید که در وهله اول صدای نفس نفس زدن گوینده حین خوانش متن و کیفیت پایین به دلیل عدم استفاده از میکروفن مناسب مواجه شدید، این اولین پارامتر شما خواهد بود برای اینکه حس کنید این کسب و کار نمیتواند اعتبار زیادی داشته باشد یا همه چیز را سطحی نگاه میکند.

در بسیاری از مواقع با تماس با شرکت های کوچک محلی یا حتی مطب پزشکان با این مورد مواجه میشویم که تلفن گویا معمولا توسط منشی مجموعه یا حتی خود صاحب کسب و کار ضبط شده است که این امر به موجب استفاده از سانترال یا نرم افزار های Voip میباشد که به صورت پیشفرض امکان ضبط صدا توسط گوشی تلفن وصل شده به دستگاه را میدهند و با توجه به اینکه ساده ترین و سریع ترین کار برای قراردادن صوت بر روی شماره تلفن می باشد از این راه استفاده میشود.

استفاده از گوینده غیر حرفه ای

همانطور که در عنوان اول توضیح داده شد صرفا داشتن صدای خوب نمیتواند برای گویندگی مناسب باشد و فن بیان، نفس گیری مناسب و ادای درست کلمات در این امر اهمیت بالایی دارد. امروزه با پیشرفت اینترنت دسترسی به گویندگان حرفه ای در این زمینه کار بسیار ساده ای هست با توجه به هزینه کاملا مقرون به صرفه سفارش گویندگی و استفاده از کارمندان خود شرکت برای ضبط IVR کاری بسیار غیر حرفه ای تلقی می شود.

اگر نیازمند گوینده حرفه ای برای این کار هستید اینجا کلیک کنید.

عدم استفاده از موسیقی زمینه مناسب

گویندگی تلفن گویا هم مثل گویندگی تیزر و تبلیغات نیازمند موسیقی زمینه مناسب است تا فاصله بین کلمات و همچنین هم آوایی با آهنگ خوانش گوینده برای گوش مخاطب دلنشین باشد. اگر نمیدانید از چه موسیقی برای صدای زمینه استفاده کنید به این مقاله مراجعه کنید.

جملات تکراری و خسته کننده

استفاده از برخی جملات تکراری که به گوش همه مردم عادی است در همه تلفن های گویا بسیار خسته کننده و حوصله سر بر خواهد بود. در ذیل به برخی از این موارد اشاره میکنیم:

  • چنانچه داخلی مورد نظر خود را میدانید آن را شماره گیری نمایید.
  • برای حفظ کیفیت مکالمات شما با همکاران ما ضبط خواهد شد
  • شما میتوانید با مراجه به سایت www.example.com نسبت به مشاهده محصولات/کاتالوگ خدمات/ارتباط آنلاین با کارشناسان اقدام کنید.

جملات بالا در زمان های قدیم که آشنایی کمی با کارکرد این سامانه ها وجود داشت کاربردی بود اما در حال حاضر اکثر مردم میدانند که با شماره گیری داخلی میتوانند مستقیما به واحد مورد نظر متصل شوند و توضیح این مورد در تمام تلفن ها امری تکراری تلقی می شود یا باید این مورد را در نظر داشته باشید کسی که با شماره شما تماس گرفته است یا با کارکرد سایت آشنایی ندارد یا پاسخ مناسب را از صفحه مورد نظر دریافت نکرده است پس صرف حداقل ۵ ثانیه زمان برای کاربر بسیار آزاردهنده خواهد بود.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم با اشتراک گذاری تجریات خودمان در مواجه با سفارش های متعدد گویندگی در زمینه تلفن گویا به شما کمک کنیم تا از اشتباهات دیگران اجتناب کنید و یک IVR جذاب داشته باشید تا در نهایت با صرف زمان کمتر انتظار مشتری بتوانید قیف فروش خود را با موفقیت به فروش و افزایش درآمد نزدیک کنید.