بقاء هر کسب و کاری در گروی فروش است و در فضای رقابتی مدرن، افزایش فروش مستلزم حضور دیجیتالی قدرتمند می باشد. اگر می خواهید فروش خود را در دنیای آنلاین افزایش دهید، پس به استراتژی قدرتمند سئو نیاز دارید. شاید به این فکر کنید که هزینه سئو بالاست اما این را بدانید که سئو نوعی سرمایه گذاری است.

به دلیل رشد قارچ گونه فروشگاه های اینترنتی، پیاده سازی تکنیک های رقابتی سئو به شما در رقابت آنلاین، تبدیل مشتریان احتمالی به مشتریان وفادار و در نهایت تقویت و افزایش فروش، کمک شایان توجهی خواهد کرد. اما مقوله سئو هر لحظه در حال پیشرفت و تکامل است و بهترین شیوه های آن به مرور زمان تغییر می کنند، بنابراین دشوار است بدانید که آیا هر کاری را که انجام می دهید، می تواند به افزایش فروش کمک کند یا خیر. اگر این پرسش ذهن شما را به چالش کشیده، نگران نباشید. در این مقاله قصد داریم بهترین روش استفاده از سئو برای افزایش فروش را در اختیارتان قرار دهیم.

۱٫      در خصوص کلمات کلیدی، هوشمند عمل کنید

استفاده از کلمات کلیدی در سئو دیگر به شکل گذشته نیست، اما همچنان آن را باید بخش مهمی از این معادله دانست. بدون کلمات کلیدی از چشم مشتریان دور خواهید ماند، به همین دلیل آن را نقطه عطف استراتژی سئو می دانیم. Google Ads مکان فوق العاده برای شروع کار با تحقیق کلمات کلیدی است، اما کلمات کلیدی بسیاری در آنجاست که می توانید از آن استفاده کنید. کلمات کلیدی دنباله­دار را فراموش نکنید، زیرا نیمی از جستجوها معمولاً عبارت های چهار کلمه ای هستند و رقابت کمتری بر سر عبارت های طولانی تر است، و نرخ تبدیل بالاتری هم دارند. اگر در مجموعه ابزار خود کلمات کلیدی صحیح داشته باشید، بهتر می توانید به مشتریان احتمالی متصل شوید که در جستجوی خرید چیزهایی هستند که شما عرضه می کنید.

۲٫ محتوای ستاره­ای تولید کنید

image 8

کلمات کلیدی بدون محتوا فاقد ارزش هستند. محتوا نیز فراتر از یک ابزار برای کلمات کلیدی هستند، بلکه از آن ها برای تبدیل مشتریان احتمالی استفاده می کنید. محتوا چیزهای ارزشمندی در اختیار مشتریان قرار می دهد و منبع قابل اشتراک گذاری محسوب می شوند که با استفاده از آن می توانید به مخاطبین جدید زیادی دسترسی پیدا کنید. وقتی مشتری احتمالی در اینترنت به دنبال جستجوی اطلاعاتی در خصوص محصول یا خدمات مشابه با آنچه شما ارائه می کنید باشد، با مطالب شبکه های اجتماعی، بلاگ ها، صفحات وب و محتویات دیگری مواجه می شود که برای پاسخ به سوالات، ارائه اطلاعات و کمک به تصمیم گیری در خرید، مواجه می شوند. اگر محتوای جذاب، مرتبط و فوق العاده ارائه کنید، فرصت ایجاد ارتباط بهتر با مخاطب و تبدیل کردن آن ها به مشتری را خواهید داشت.

۳٫      استفاده از شبکه اجتماعی برای رشد مخاطب و دسترسی به مشتری

شبکه های اجتماعی سریع ترین روش در استراتژی مدرن و جامع سئو محسوب می شود، زیرا افراد بسیاری در زندگی روزمره خود از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند و راهی مناسب برای ارتباط با برندهاست. شبکه اجتماعی روشی فوق العاده برای نشان دادن جنبه انسانی سازمان شماست که از آن می توانید به عنوان ابزار بازاریابی مستقیم استفاده کنید.

۴٫      محلی و موبایلی عمل کنید

تاکید بر محتوای محلی و موبایل دو تغییر مهم سال های اخیر در شیوه های سئو بوده است. سئوی محلی از این جهت اهمیت زیادی دارد که مصرف کنندگان بسیاری از ابزارهای موبایل برای جستجو مشاغل استفاده می کنند، زیرا امروزه ۳۰% تمام جستجوهای موبایل با هدف محلی انجام می شود. علاوه بر این، بیش از ۷۰% افراد بعد از انجام جستجوی محلی به سراغ بازدید کسب و کار جستجو شده خواهند رفت، بنابراین اگر می خواهید کسب و کارتان را به فروشگاه اینترنتی تبدیل کنید، باید بر محتوای محلی تمرکز کنید و مطمئن شوید که اثرات دیجیتالی شما کاملاً با مخاطبین سازگاری دارد.

۵٫      سئوی داخلی

دلایل متفاوتی برای اهمیت سئوی داخلی در موفقیت وبسایت وجود دارد، بنابراین اگر می خواهید فروش خود را بالا ببرید، باید به تکنیک های داخلی توجه کنید. سئوی داخلی باعث سازگاری سایت با کاربر می شود، ایندکس صفحات را برای موتورهای جستجو ساده تر می کند، رنکینگ جستجو را افزایش می دهد، بر بهینه سازی اجزاء ضروری مثل تصاویر کمک می کند. اگر با سئوی داخلی آشنایی ندارید، باید به چند نکته مهم دقت کنید: تگ های عنوان توصیفی و منحصربفرد ایجاد کنید؛ افزایش سرعت بارگذاری صفحه جهت کاهش نرخ پرش؛ نوشتن متن جایگزین بهینه سازی شده کلمات کلیدی و توصیفی برای تصاویر روی سایت؛ بهینه سازی هدینگ ها با کلمات کلیدی و توصیفات مرتبط؛ لینک محتوای سایت با لینک های داخلی جهت بهبود هدایت و ایندکسینگ؛ استفاده از URL های منطقی و آسان؛ نوشتن متا توضیحات برای بهبود میدان دید در صفحه نتایج موتور جستجو و بهبود ارتباط آن ها.

۶٫      مدیریت دقیق شهرت

مدیریت شهرت همان چیزی نیست که افراد موقع بحث در خصوص سئو مطرح کنند، اما به عنوان یک عامل مهم نباید آن را نادیده گرفت. مدیریت شهرت یعنی اینکه وقتی افراد کسب و کار آنلاین شما را می بینند، دیده هایشان را کنترل و مدیریت کنید. در واقع باید با مراحل زیر، بهترین نمایش را برای مشتریان داشته باشید:

  • هنگام تعامل آنلاین با مشتری، همیشه حرفه ای عمل کنید
  • بازخوردها و نظارت مشتریان را به صورت منظم بررسی کنید
  • واکنش سریع، خونسرد و حرفه ای به بازخوردهای منفی مشتری
  • تشویق به اظهار نظرات مثبت از سوی مشتریان راضی
image 7

۷٫      توسعه استراتژی یکپارچه برای حفظ مسیر رو به پیشرفت

اگر می خواهید سئو برای شما نتیجه مطلوبی داشته باشد، نباید آن را یک کار نیمه وقت با حداقل تلاش در نظر بگیرید. برای تقویت فروش به کمک سئو، باید باهوش باشید و تلاش های اختصاصی برای این کار در نظر بگیرید. باید استراتژی مستحکم برای یکپارچگی تمام مولفه هایی را که تاکنون بحث کرده ایم، داشته باشید. برای رسیدن به این هدف، باید یک تیم حرفه ای در زمینه بهترین شیوه های سئو داشته باشید. آژانس سئودو با تیمی از متخصصان سئو می توانند اهداف شرکت شما را بررسی کنند تا استراتژی بلند مدت برای تحقق اهداف در دستور کار خود قرار دهند.

نتیجه گیری

سئو کلید موفقیت کسب و کارهای مدرن است؛ نه تنها برای اینکه قابلیت دیده شدن شما را افزایش می دهد و دسترسی آنلاین به شما را بالا می برد، بلکه با ایجاد ترافیک بیشتر در سایت، ایجاد فرصت های بیشتر برای تبدیل مشتریان احتمالی به مشتریان واقعی و وفادار، و دادن ابزارهایی برای افزایش نرخ تبدیل، منجر به افزایش فروش خواهد شد. اما سئو یک مفهوم چند جانبه است و اگر می خواهید در افزایش فروش موفق باشید، باید به نکات زیر توجه کنید:

  • تحقیق، انتخاب و پیاده سازی کلمات کلیدی مرتبط
  • استفاده استراتژیک از کلمات کلیدی در هر جایی که میسر باشد
  • تولید محتوای جذاب و درگیر کننده که باعث روشنگری و آگاه رسانی می شود
  • استفاده از شبکه های اجتماعی برای رشد مخاطب و ارتقاء روابط
  • تمرکز بر سئوی محلی
  • اطمینان از اینکه استراتژی دیجیتال به بهترین شکل بهینه سازی-موبایلی شده باشد
  • سختکوشی برای سئوی داخلی که اطمینان می دهد سایت شما می تواند مشتریان احتمالی را جذب و حفظ کند
  • حفظ اعتبار و شهرت آنلاین

برای رسیدن به صفحه اول گوگل و بهتر دیدن شدن سایت خود جهت افزایش فروش خود هم اکنون با آژانس سئودو تماس بگیرید.

۸۸۳۰۰۵۱۰-۰۲۱

۸۸۴۹۰۴۰۹-۰۲۱