شاید تاکنون فیلم‌ و کلیپ‌های کوتاهی را در فضای مجازی دیده باشید که محصولات مختلفی را به مخاطبان معرفی می‌کند این کلیپ‌های کوتاه همان تیزر‌های تبلیغاتی هستند که گاها دارای یک گویندگی تیزر هم هستند. برای این که بدانید تیزر چیست؟، چه کاربردی دارد و برای ساخت تیزر تبلیغاتی با هوش مصنوعی باید چه مراحلی را پشت سر گذاشت، ادامه مطلب را دنبال کنید.

تیزر چیست؟

به طور کلی تبلیغات برای پیشرفت کسب و کارها همیشه حرف اول را می‌زند. تبلیغات آگهی افراد را نسبت به محصول معرفی شده بالا می‌برد و مشتریان و علاقه مخاطب را به خرید این محصول تشویق می‌کند. تیزر به معنی یک کلیپ تبلیغاتی کوتاه است که محتوای محصول رو به صورت پنهانی معرفی می‌کند و این امر باعث کنجکاوی مخاطب و ترغیب به خرید آن محصول می‌شود.

برای مثال، شما کلیپ تبلیغاتی را مشاهده می‌کنید که گوینده تیزر آن مشغول معرفی یک محصول است اما برند یا شرکت سازنده آن در کلیپ مشخص نشده است. اگر بخواهیم تیزر را به طور خلاصه وار توضیح دهیم، باید گفت به انواع محتواها، از قبیل، کلیپ، ویس، صوتی، چند رسانه‌ای، چاپی و…که توجه افراد را به خود جلب می‌کند تیزر می‌گویند. تیزر‌های تبلیغاتی باعث افزایش فروش و معروف شدن آن می‌شود و در نتیجه درآمد شما نیز افزایش پیدا می‌کند.

کاربرد تیزر

در این بخش قصد داریم کاربرد‌های مهم تیزر را معرفی کنیم.

  • تیزر باعث کنجکاوی مخاطب می‌شود و به او انگیزه می‌دهد تا اطلاعات جامعی در خصوص محصول و شرکت تولید‌کننده بدست بیاورد. یا این که بدون هیچ تحقیقی برای گرفتن نمونه ثبت سفارش انجام دهد.
  • این تولید محتوا موجب کشش مشتریان به سمت بیزینس و افزایش خرید می‌شود. برای انجام این کار ابتدا باید هدف خود را از تبلیغات مشخص کنید که آیا هدف شما افزایش فروش است یا پیدا کردن مشتری و معرفی برند. سپس تیزر مناسبی برای مجموعه خود تهیه کنید.
  • در تیزر تبلیغاتی می‌توانید از محصولاتی که قرار است چند روز آینده ارائه شود، رونمایی کنید.
  • پیام‌های خود را به عنوان یک فروشنده خوب به مخاطبان برسانید.
  • اطلاع رسانی به مشتریان و مخاطبان در رابطه با خدمات و محصولات موجود
  • متقاعد کردن مخاطبان به منظور این که این محصول می‌تواند نیاز شما را رفع کند.
  • تیزر تبلیغاتی شرکت را معتبر و با سابقه جلوه می‌کند.

یک تیزر خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

تا به تیزر چیست؟ و با کاربرد‌های آن آشنا شدید حال نوبت این است که بدانید یک تیزر خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد.

  • ایده‌های کامل و جذابی را به مخاطب ارائه دهد تا فرد درک کاملی از تبلیغ داشته باشد.‌
  • نشان‌ دادن زیبایی‌های شنیداری و دیداری که مورد پسند دیدگاه وی و مخاطب باشد.
  • تبلیغ باید فکر و ذهن مخاطبان را درک کند تا بتواند از فیلتر ذهنی آن‌ها عبور کند و پیام را انتقال دهد.
  • یک تیزر تبلیغاتی خوب باید از نیاز‌های مشتریان و مخاطبان آگاه باشد.
  • محتوی تیزر باید سناریویی کامل و متناسب با موضوع و تبلیغات باشد.
  • استفاده از تیزر‌های تهیه شده به عنوان، معرفی خدمات یک شرکت، کاتالوگ الکترونیکی، کمپانی، محصولات یک شرکت، برند و…
  • استفاده از گوینده حرفه ای با صدای رسا و جذاب با توجه به محتوی تیزر

برای ساخت تیزر چه مراحلی را باید طی کرد؟

برخی از مشاغل کاری جدید یا کوچک بودجه کافی برای ساخت تیزر یا تبلیغات مجموعه خود را ندارد. برای این که بیزینس فروش خوبی داشته باشد و در میان مخاطبان معروف شود نیاز به تیزر تبلیغاتی دارد. پیشنهاد ما به شما این است که ساخت تیزر را به متخصص آن واگذار کنید تا بهترین نتیجه را در یابید.

با قرار دادن تیزر‌ در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی خدمات شما به طور کامل معرفی می‌شود و مشتریان ترغیب به خرید محصول از فروشگاه شما می‌شوند. اما یک راهکار بسیار ساده و پرکاربرد، شما می‌توانید از برند یا محصول خود ویدئو کوتاهی با حجم متوسط تهیه کنید و آن را با اپلیشکن‌های ادیتور ویرایش بزنید سپس در اینستاگرام و فضاهای مجازی به اشتراک بگذارید.

در ادامه ابزار‌های هوش مصنوعی سایت‌ها و اپلیکیشن را در ساخت تیزر به شما معرفی می‌کنیم. فاکتور‌های مهمی در ساخت تیزر تبلیغاتی وجود دارد که به شرح زیر است؛

  1. در ساخت تیزر خلاقیت زیادی به خرج دهید تا میام شما برای مخاطبان جالب و حیرت‌انگیز باشد.
  2. حتما از یک استراتژی کارآمد برای انتقال پیام مورد نظر در تیزر استفاده کنید.
  3. از دیگر موارد مهم، نحوه اجرایی کار است
  4. معرفی ابزارهای هوش مصنوعی سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها

معرفی ابزار‌های هوش مصنوعی سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها

از مهم‌ترین دستاورد‌های هوش مصنوعی، ابزار‌های ادیت ویدئو و عکس است. این ابزار‌ها روز به روز در میان مردم جا افتاده‌تر می‌شوند. در این بخش قصد داریم ابزار‌های که در ساخت تیزر تبلیغاتی با کمک هوش مصنوعی کاربرد دارند را معرفی کنیم.

Glia Cloud

سایت Glia Cloud:

همان طور که می‌دانید قرار دادن کلیپ یا تیزر تبلیغاتی در صفحه شخصی خود یا فضای مجازی در باعث افزایش نرخ تعامل مخاطبان و ترافیک سایت می‌شود. برخی مواقع ممکن است نتوانید به دلیل محدودیت‌هایی تیزر تبلیغاتی تهیه کنید برای برطرف کردن این مشکل، از ابزار GliaCloud  کمک بگیرید. بنابراین ساخت عکس و ویدیو خود را به این سایت بسپارید. برای انجام این کار نیازی به تجهیزات خاصی ندارید تنها با یک دانش قوی ویدئو شما ساخته می‌شود. متن مورد نظر خود را تایپ کنید یا در بخش URL  در اختیار ابزار قرار دهید تا وب سایت به طور خودکار ویدئو جذاب برای بیزینس ما تولید کند‌.

در این حالت میش نیاز تیزر برایتان نمایش داده و در صورت نیاز می‌توانید آن را با ابزار ادیت کنید. تیزر تبلیغاتی شما با کیفیت HD آماده شده و آن را در شبکه‌های اجتماعی اشتراک گذاری کنید.

Invideo

سایت Invideo:

از دیگر ابزار‌های حرفه‌ای با هوش مصنوعی که می‌توان ویدئو خوبی با آن ساخت، سایت Invideo  است. این سایت تیزر تبلیغاتی را با استفاده از قالب‌های از پیش ساخته شده در کم‌ترین تایم تولید می‌کند. برای انجام این کار کافیست، متن مورد نظر را در قالب دلخواه سفارشی کرده و ویدئو تهیه شده را دانلود کنید. در نهایت برای بازخورد بیش‌تر آن را در اینستاگرام، یوتیوب و فیسبوک اشتراک گذاری کنید.

البته شما می‌توانید تیزر تبلیغاتی ساخته شده را در سه سایز مختلف برای نمایش گوشی، دسکتاپ و تبلت با فرمت‌های Wide (16:9)، مربع (۱:۱) و Vertical (9:16) را دانلود کنید. مهم‌ترین ویژگی این ابزار، ادیت تیزر تبلیغاتی است. با استفاده از این ابزار می‌توانید انواع متنوعی از تیزر‌ها را بسازید.

شاید ساخت رزومه توسط هوش مصنوعی برایتان جالب باشد اما این ابزار پیشرفته قادر به ساخت رزومه ویدیویی نیز می‌باشد.

Veed.io

سایت Veed.io :

شاید مشکل شما هم باشد برای ساخت تیزر تبلیغاتی با اپلیشکن‌های مختلف دردسر‌ زیادی بکشید. هر چند در این زمینه متخصص و حرفه‌ای باشید باز هم باید تایم زیادی را صرف ساخت و ویرایش آن کنید. با استفاده از ابزار هوش مصنوعی Veed.io ویدئو‌های با کیفیت و فوق العاده جذابی را در کم‌ترین ساعت بسازید.

کار با این ابزار نیاز به تخصص یا آموزشی ندارد شما تنها با مهارت اولیه می‌توانید کار را پیش ببرید. همچنین در ساخت تیزر تبلیغاتی از عوامل تاثیر گذار مثل رنگ‌ها، موسیقی، فونت و.. را فراموش نکنید.

این وب سایت قابلیت‌های متعددی دارد که برای کلیه مخاطبان در دسترس می‌باشد. شما متن خود را همراه با تم، موسیقی دلخواه و.. را انتخاب کنید سپس باقی کار را به هوش مصنوعی بسپارید. در نهایت ویدئو را در شبکه اجتماعی اشتراک گذاری کنید.

Synthesia

سایت Synthesia:

یکی از ابزار‌های فوق العاده پیشرفته که از ۵۰ زبان مختلف جهت ساخت تیزر تبلیغاتی با هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند، ابزار Synthesia است. برای ساخت تیزر با استفاده از این ابزار دیگر نیازی به میکروفون، دوربین و چهره واقعی ندارید تنها کافیست متن دلخواه خود را تایپ کنید و آن را در پیست ادیت بزنید تا بر اساس متن شما ویدئو ساخته شود.

این ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی قادر به تجزیه و تحلیل محتواهایی از قبیل، مقالات خبری، پست‌ها، وبلاک‌ها و صفحات وب می‌باشد. این وب سایت‌ها رایگان کار می‌کنند و بنابراین به راحتی حساب کاربری برای خود ایجاد کنید و آواتار هوش مصنوعی را از میان ۴۰ تا گزینه در دسترس انتخاب کرده و اسکریپت خود را تولید کنید.

همچنین شما می‌توانید حین ساخت تیزر برای بیزینس خود آهنگ دلخواه خود را روی آن قرار دهید و تصویر دلخواه را به عنوان پس زمینه کار در ویدیو آپلود کنید. بعد از ساخت تیزر لینک آن به ایمیل شما ارسال می‌گردد و آن را در فضای مجازی به اشتراک بگذارید.

نتیجه‌گیری از آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی با هوش مصنوعی

ما در این نوشته به آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی با هوش مصنوعی و مطالب مربوط به آن پرداختیم. ساخت تیزر تبلیغاتی به واسطه هوش مصنوعی یک روش استفاده از تکنولوژی پیشرفته است.

شما می‌توانید با کمک ابزار‌های معرفی شده تیزر دلخواهتان را خیلی حرفه‌ای بسازید و قسمتی که مورد پسند شما نیست را  ویرایش کنید. هوش مصنوعی این امکان را به کاربران می‌دهد تا بدون داشتن مهارت و ادیت ویدئو بتوانید تیزر‌های با کیفیتی را تولید کنید. در انتها اگر نیاز به گویندگی حرفه ای برای تیزر خود داشتید میتوانید مقرون ترین گوینده را از لیست گویندگان سانداسنپ با توجه به تعرفه گویندگی تبلیغات خودتان انتخاب کنید و در سیستم کاملا هوشمند سفارش گویندگی خود را ثبت کنید