پریمیر پرو یکی از نرم افزارهای معروف و قدرمند ویرایش ویدیو است که قابلیت های بسیاری دارد و دارای ویژگی های زیادی است که می تواند خیلی از کارها را با سرعت بیشتر و کیفیت بهتر برای بسیاری از ویرایشگرهای ویدیویی انجام دهد. پلاگین ها یا همان افزونه های پریمیرپرو به شما این امکان را می دهند تا به راحتی بتوانید از قابلیت های این برنامه استفاده کنید. با این حال افزونه های نرم افزاری بی شماری وجود دارد که پریمیر پرو را قدرتمندتر می کند. اما ما در این مقاله بر روی ۶ پلاگین حرفه ای پریمیر تمرکز می کنیم. برای مثال به پلاگین هایی اشاره می کنیم که برای top-notch slow-mos، ردیابی حرکت صاف، تصحیح رنگ و… وجود دارد. هر پلاگین را برای شما به طور خلاصه توضیح می دهیم که بدانید کجا می توانید آن را پیدا کنید و به شما می گوییم که هزینه هر کدام چقدر می باشد.

۶ پلاگین حرفه ای پریمیر پرو

Twixtor by RE:Vision Effects

Twixtor یک پلاگین بازنگری زمان است، که شما می توانید با استفاده از آن جلوه های ویدیویی حرکت آهسته و حرکت سریع بصری خیره کننده ایجاد کنید. با اینکه در Premiere pro ابزار ترسیم مجدد زمان داخلی به طور عالی عمل می کند. این افزونه قابلیت این را دارد که زمان را به سطح بعدی ببرد به طوری که بر روی فیلم های ۳۶۰ هم کار می کند.

Twixtor افزونه جلوه های ویژه است که این امکان را به شما می دهد تا فیلم خود را به فیلمی با سرعت و نرخ فریم بالا تبدیل کنید. این کار باعث می شود تا بتوانید بدون ایجاد اثر آزاردهنده که معمولا هنگام افزایش یا کاهش سرعت فیلم ایجاد می شود، سرعت فیلم خود را کاهش یا افزایش دهید.

Twixtor با دو ویژگی ارائه می شود: یکی Twixtor V7 و دیگری Twixtor V7 Pro .که Twixtor V7 329.95 دلار قیمت دارد.

Twixtor V7 Pro تمام ویژگی های Twixtor V7 را دارد، اما قابلیت هایی دیگری هم مانند راهنمای نقطه ی مسیریاب و ردیابی RGBA، و موارد دیگررا هم به شما ارائه می دهد. که همین قابلیت ها باعث شده قیمت بالاتری داشته باشد، قیمت Twixter V7 Pro 529 دلار می باشد.

Magic Bullet Looks by Red Giant

Magic Bullet Looks یکی از بهترین ابزارهای تصحیح رنگ در premiere pro است. که دارای ۴۲ ابزار و ۲۰۰ تنظیمات از پیش تعیین شده است که باعث می شود شما یکی از بهترین تجربه ها را در هنگام ویرایش رنگ داشته باشید. در Magic Bullet Looks از درجه بندی رنگ در زمان واقعی می توانید از OpenGL و Cuda استفاده کنید، بنابراین برای مشاهده تصحیح رنگ نیازی به رندر نیست.

این پلاگین قدرمند قابلیت و امکاناتی در اختیار شما قرار می دهد، مانند سیاه و سفید کردن و به طور کلی تغییر رنگ ویدیوها، آرایش کردن سوژه ها در فیلم و … که هر تدوینگری باید از این پلاگین استفاده کند. شما می توانید در ادیت ویدیوهای که برای شبکه های مجازی آماده می کنید از این پلاگین استفاده کنید و از کار کردن با آن لذت ببرید.

تنظیمات Magic Bullet Looks برای مطابقت با فیلم ها و برنامه های تلویزیونی محبوب طراحی شده اند که شما می توانید آنها را تا جایی که نیاز دارید تغییر دهید و ظاهری که خودتان دوست دارید را ایجاد کنید تا سبک خودتان را بسازید.

 البته شما می توانید یک نسخه آزمایشی رایگان هم از Magic Bullet Looksدریافت کنید و زمانی که قصد خرید آن را دارید می توانید به قیمت۳۹۹ دلار نسخه کامل آن را خریداری کنید.

image 18

Mocha Pro 2020.5 by Boris FX

Mocha Pro 2019 تنها پلاگین ردیابی حرکت است، که در واقع یک برنامه در داخل یک برنامه دیگر است. Mocha Pro 2020 در داخل premiere pro باز می شود تا شما به راحتی بتوانید ردیابی حرکت خود را انجام دهید.

آیا می خواهید یک لوگو را از روی شخصی که در حال حرکت است محو کنید؟با Mocha pro 2020 می توانید برای ردیابی، چرخش و پوشاندن، حذف اشیا، درج اشیا، و خیلی موارد دیگر استفاده کنید. این نرم افزار بیشتر برای افراد حرفه ای کاربرد داشته و افرادی که به تازگی می خواهند با این نرم افزار شروع به کار کنند ممکن است یادگیری و تغییراتی را که ایجاد میکنند کمی سخت باشد و نیاز است که کمی وقت صرف کرده تا با محیط این نرم افزار آشنا شده و پس از آن اقدام به تولید کار کنند. اما در انتها پس از یادگیری مطمعن باشید که از نتیجه ی کار راضی و شگفت زده خواهید شد.

مجوز جدید برای استفاده ازMocha Pro 2020 با قیمت ۶۹۵ دلار شروع می شود، اما شما می توانید اشتراک سالانه تهیه کنید که قیمت آن۲۹۵ دلار می باشد. و کاربرانی که نسخه ی قبلی Mocha Pro استفاده می کردند می توانند پس از ورود سیستم آن را ارتقا دهند.

تاثیرانتقال فیلم

با استفاده از Transitions Film Impact برای هر کاربر انتقال های ضروری مانند انتقال نما و صحنه ها آسان می شود. افکت های ترنزیشن پلاگین مناسبی است که باعث می شود ویدیوی شما رنگ و بوی حرفه ای یه خود بگیرد.

این انتقال ها عبارتند از: Impact، Impact Stretch، Impact Blur Dissolve، Impact Stretch، Impact Rays،  

Impact Chroma Leaks،Impact Wipe، Impact Light Leaks، Impact Solarize، Impact 3D Flip، Impact pop و Impact Pull. این بسته های انتقال برای نصب وشروع کار بسیار ساده هستند.

فیلم Impact در حال حاظر با اشتراک ماهانه و نامحدود با توجه به نیاز شما، در اختیاران قرار می گیرد. که اشتراک ماهانه ۷٫۹۹ دلار قیمت دارد و اشتراک نامحدود با قیمت۱۵٫۹۹ دلار با دسترسی کامل نامحدود به شما ارائه می شود.

image 19

RX 8 Standard by iZotope

RX 8 Standard by iZotope یک پلاگین برای تعمیر صدا درpremiere pro است. از ویژگی های بارز و ضروری آن می توان به حذف نویز اتاق، طنین صدا و تنفس سریع اشاره کرد.

RX 8 Standard by iZotope 299 دلار قیمت دارد. اگر شما به دنبال یک افزونه صوتی نهایی هستید iZotope ابزارهای بیشتری دارد و همچنین یک ابزار ضروری و عالی است که با قیمت ۹۹ دلار در دسترس شما خواهد بود.

Shooter PluralEyes 4 by Red Giant

یکی دیگر از پلاگین های پر استفاده و کاربردی  Shooter PluralEyes 4است. این پلاگین کلیپ های صوتی و تصویری را در چند ثانیه  با هم همگام می کند. اگر هر نوع گردش کاری دارید که نیاز به همگام سازی صدا با ویدیو دارد، پس استفاده از Shooter PluralEyes 4 برای شما ضروری است. این پلاگین به عنوان پنل دیگری در داخل premiere pro  برای شما باز می شود و باعث می شود که شما ساعت ها وقت خودتان را صرف وارد کردن و سازمان دهی فیلم ها و صداهای جدید نکنید و به کارهای شما سرعت می بخشد.

برای استفاده از این پلاگین، ابتدا باید فایل های ویدیویی و صوتی خود را وارد کنید و بعد بر روی همگام سازی کلیک کنید. Shooter PluralEyes 4 از کلیپ های شما مراقبت می کند و شما می توانید جدول زمانی را از کلیپ های همگام سازی شده ی خود پرکنید. Shooter PluralEyes 4 299 دلار قیمت دارد که شما می توانید مجموعه کامل آن را که شامل Shooter PluralEyes 4،Shooter Offload ، Shooter Instant 4k و Shooter Frames با قیمت ۳۹۹ دلار خریداری کنید.

در سال ۲۰۲۰ Red Giant یک سرویس اشتراک با دسترسی گسترده به ابزارهای خود را با قیمت ۴۹٫۹۲ دلار در ماه راه اندازی کرد.

نتیجه گیری

اگر جزو کاربران نرم افزار پریمیرپرو هستید ما به شما پیشنهاد می کنیم که حتما این پلاگین ها را امتحان کنید چون قابلیت های زیادی را در اختیار شما قرار می دهند. پریمیرپرو حتی بدون هیچ پلاگینی یک نرم افزار بسیار قدرمند است، اما اگر می خواهید بهترین استفاده را از این نرم افزار ببرید می توانید از پلاگین های مختلفی که در این مطلب معرفی شد استفاده کنید. مهم نیست که شما چه نوع ویدیویی ایجاد می کنید، چون پلاگین هایی وجود دارند که باعث می شود شما ویدیوها را آسان تر و با کیفیت بهتر داشته باشید. که این ۶ مورد فقط تعداد انگشت شماری از پلاگین های فوق العاده Premiere pro هستند.