از یوتیوب برای مقاصد بسیار زیادی استفاده می شود. یکی از دلایل مهم بازدید از یوتیوب ارائه ویدیوهای متعدد در حوزه فیلم و سریال می باشد. یوتیوب یکی از محبوب ترین پلتفرم به اشتراک گذاری ویدیو است که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه یوتیوب منبع عالی برای بازاریابی و کسب درآمد از طریق ویدیو شده است. بنابراین اگر شما هم می خواهید ویرایش ویدیو را از طریق نرم افزار های ویرایش ویدئو یاد بگیرید ما به شما مجموعه ای از بهترین کانال‌های یوتیوب تدوین فیلم و ویدیو را که به رشد که به ویرایشگرهای ویدیویی اختصاص داده شده است را معرفی می کنیم.

کانال Andyax

کانال یوتیوب Andyax توسط تیمی از فیلمسازان نروژی ساخته شده است. آنها ماهانه ۱ تا ۲ ویدیو را با توجه به تجربیات فیلمسازی که دارند تولید می کنند. موضوعاتی را که در کانال خود مطرح می کنند شامل درجه بندی رنگ در DaVinci Resolve، تکنیک های دوربین، ساخت فیلم با بودجه آن، آموزش نور پردازی و موارد دیگر است.

کانال Zach Ramelan

Zach یک نمونه عالی از نسل جدید یوتیوبرها است که از اشاره به هنجارها و مطالبه بیشتر از جامعه YouTube ترسی ندارد. ساخت ویدیوهای او شامل خیلی موارد می شود، از ویدیوهای آموزشی گرفته تا ویدیوهایی در ارتباط با سبک زندگی ساده و …

کانال Michael Kammes

Michael Kammes مجری سریال Things 5 در کانال یوتیوب خود است. مایکل هر چند ماه یک بار یک ویدیوی حماسی درباره مواردی مانند؛ افشای افسانه های پس از تولید، جریان های کاری سری های وب، نرم افزارهایی که هالیوود استفاده می کند، مدیریت دارایی و موارد دیگر منتشر می کند. این ویدیوها معمولا ۱۵ الی ۲۰ دقیقه طول می کشند.

کانال  Premiere Gal

کلسی در سال ۲۰۱۶ با کانال یوتیوب خود به نام Premiere Gal وارد صحنه شد. او در کانال خود بر روی ترفندها، تکنیک ها و آموزش های ویرایش در Premiere pro اشاره می کند. همچنین کلسی به موضوعاتی مانند بهترین هارد درایوهای اکسترنال برای ویرایشگرهای ویدیویی، آموزش های After effects و توسعه کانال یوتیوب می پردازد.

کانال Ponysmasher

کانال یوتیوب Ponysmasher توسط دیوید با بیش ۳۰۰۰۰۰ سند برگ، درباره افکار و تکنیک های پشت صحنه فیلمسازی بحث می کند.

کانال Avid

Avid شرکت سازنده ی Media Composer و Por Tools، یک کانال یوتیوب دارد که به صورت حرفه ایی به ویدیو و افکت صدا اختصاص داده است. شما ویدیوهایی را می توانید تماشا کنید که ده ها ویراستار مختلف ACE نظرات خودشان را در مورد ویرایش ویدیوها ارائه می دهند. این کانال همچنین آموزش هایی در ارتباط با نحوه ی استفاده از محصولات خود را به نمایش می گذارد.

کانال Cinecom.net

Jordy Vandeput میزبان کانال YouTube Cinecom.net است. ویدیوهای جدید او هر سه شنبه و جمعه منتشر می شود. اکثر ویدیوهای او آموزشی هستند و بیشتر آموزش ها در ارتباط با نرم افزار Premiere pro هستند. Cinecom.net بیش از ۲ میلیون اشتراک دارد.

کانال Every Frame a Painting

انتشار کانال YouTube Every Frame a Painting در دسامبر ۲۰۱۷ متوقف شد. با این حال، این کانال مملو از مقالات ویدیویی است که تماشای آن برای هر ویرایشگر ویدیویی مفید است. موضوعات این مقالات ویدیویی شامل مواردی مانند:کورو ساوا، هنر سکوت، نحوه انجام ویدیوهای کمدی و رابین ویلیامز است.

کانال Tutvid

ویدیوهای کانال یوتیوب Tutvid بیش از ۸۰ میلیون بار دیده شده است. آموزش، محور اصلی محتوای این کانال است. آموزش های این کانال در ارتباط با Adobe – Photoshop , Premiere Pro , XD , lllustrator , Lightroom , Audition ,- هستند. و همچنین برخی در ارتباط با آموزش های DaVinci Resolve هستند.

Peter McKinnon

کانال Peter McKinnon

کانال پیتر در حال حاظر از آستانه ی ۳ میلیون عضو عبور کرده است و همچنان کانال قوی محسوب می شود. ویدیوهای پیتر از نکات فیلمبرداری گرفته تا آموزش های نرم افزار Premiere Pro و Lightroom و حتی با نحوه ی برخورد درست با زندگی به صورت حرفه ای آموزش می دهد و آموزش های او بسیار خلاقانه است.

کانال Watch Mojo

این کانال هم اکنون بیش از ۱۹ میلیون سابسکرایب دارد و طرفداران بسیار زیادی را به خود جذب کرده است. به طور روزانه ۵ ویدیو در این کانال منتشر می شود و به ۱۰ میلیارد واچ تایم نیز رسیده اند. این کانال با ارائه محتوای روزانه و پیگیری در انتشار محتوای با کیفیت باعث شده بازدید کنندگان بسیاری را جذب کند.

کانال PowerDirector University

این کانال در ارتباط با نرم افزار ویرایش ویدیو PowerDirector است که اطلاعاتی را در مورد ساخت فیلم ارائه می دهد که به شما کمک می کند تا بتوانید وب سایت، تجارت یا محصول خود را تبلیغ کنید. اگر این کانال را بررسی کنید ویدیوهای آن به شما کمک می کند تا بتوانید ویدیوهای فوق العاده بسازید و با دوستان، خانواده و مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

کانال VideoProc Vlogger Official

VideoProc Vlogger یک نرم افزار رایگان، بصری و با قابلیت ویرایش ویدیو می باشد. در واقع در این کانال با خلاقیت به صورت روزمره فیلم ساخته می شود، طوری که لحظات خاص و سرگرم کننده به زیبایی به نمایش گذاشته می شود و به شما آموزش می دهد که به آسانی ویدیوهای سرگرم کننده بسازید.

کانال Figurative Arc

کانال Figurative Arc آثار هنری چند رسانه ای را آموزش می دهد. اگر شما هم می خواهید آموزش هایی مانند ویرایش ویدیو و صدا را یاد بگیرید این کانال را دنبال کنید.

کانال Stairway to video Editing For Beginners

این کانال در ارتباط با تست و بررسی روش های مختلف استفاده از محصولات صوتی و تصویری برای مبتدیان است. طوری که روند کار با میکروفون ها، ضبط کننده ها، پری آمپ ها، دوربین ها، تلفن های همراه، نرم افزار و موارد دیگر را مورد آزمایش و بررسی قرار می دهد. در این کانال مبتدیان احساس راحتی خواهند کرد و پس از تماشای برخی از ویدیوهای این کانال، این احساس را تجربه می کنید که من هم می توانم این کار را انجام دهم.

Justin Odisho

کانال Justin Odisho

Jastin Odisho که خیلی شبیه اهورا نیازی خودمونه، هر روز یک آموزش جدید ارائه می دهد. بهترین آموزش های او بر روی Premiere pro و After effects تمرکز دارد، تا جایی که شما با محبوب ترین انتقال ها و جلوه های ویژه ای که در ویدیوها پرطرفدار هستند آشنا می شوید.

کانال Filmora video Editor

Video Editor منبع شما برای نکات ویرایش ویدیو، ترفندهای دوربین، تکنیک های فیلم سازی DSLR ، نکات فیلم برداری و آموزش های Filmora می باشد و به شما کمک ویژه ای خواهد کرد.

سایر کانال‌های یوتیوب تدوین فیلم و ویدیو

اگر یک ویرایشگر ویدیو هستید و می خواهید در مورد ویرایش ویدیو بیاموزید، در اینجا ما تعدادی از کانال های YouTube دیگر  را که وجود دارد به شما معرفی می کنیم که اگر بخواهید می توانید به بررسی آنها بپردازید.

کانال Philip Bloom

کانال فیلم شورش

کانال Justin Odisho

کانال Terry White

کانال Filmmaker LQ

کانال RocketStock

کانال Lets Edit MC

کانال Matthew Pearce

کانال Taran Van Hemert

ما در این مطلب سعی کردیم که بهترین کانال های یوتیوب برای آموزش تدوین فیلم و ویدیو را به شما معرفی کنیم. تا شما بتوانید ایده پردازی کنید و با تولید و ساخت نحوه ی ایجاد محتوا در یوتیوب آشنا شوید. استفاده از این مطالب برای شمایی که در فکر یوتیوبر شدن هستید و احتیاج به محتوایی چشمگیر دارید بسیار مناسب خواهد بود.